• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mysmögeldykartråden

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Kettil!

Kan du posta en bättre bild på denna klocka! En gammal gubbe som jag behöver HD för att
begrunda skönheten!
Då jag själv är rejält medelålders och studerar skärmen genom "sillburksbottnar" så förstår jag problemet...:)




Tyvärr har jag inga bilder av bättre kvalité, då systemkameran blivit liggandes sista halvåret. Men den här clip-on macro bilden låter en i af njuta möglet... ;)
 

Mykeys

Cartier
Tyvärr inte, finns ju flera klockor med denna boett från glada 70-talet (bucherer, scubapro etc. Googla vintage 500m diver). Bra kvalité iaf, tyckte dock den var lite liten då, något jag nog inte skulle tyckt idag. Runt 40mm men rejält knubbig sak!

Tror Mykeys har den nu iaf, har frågat om återköp av den men av förståeliga skäl verkar han gilla den mycket ;) :)

Japp, den är i säkert förvar hos mig! :)
Svårt att få mer pang för pengen än detta...

gQVbtIU.jpg
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Fyller på tråden med mitt senaste inköp. Wyler-Vetta Jumbostar i en härlig supercompressorboett. Mäter 42 mm. Bilder!

Här nedan ser man balansen som även är avbildad på boettlocket. Speciellt utformad för att kunna ta upp stötar. Tipstack till eriksson850

Såg den på tratten härom veckan, grattis! Grymt stilig!
 
Topp