• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mysmögeldykartråden

IMG_3768.JPG

Favorit i repris....
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Nytt idag också. Har till slut lyckats ropa hem en sån här till vettigt pris. Paul Picots COSC-certifierade submarinervariant. Trevlig klocka som avviker tillräckligt mycket från originalet för att inte vara trist. Fick även med en originallänk men den lyckas jag för mitt liv inte korta av så tills vidare är det Tropic som gäller.

IMG_20170124_180952_123.jpg
 
Nytt idag också. Har till slut lyckats ropa hem en sån här till vettigt pris. Paul Picots COSC-certifierade submarinervariant. Trevlig klocka som avviker tillräckligt mycket från originalet för att inte vara trist. Fick även med en originallänk men den lyckas jag för mitt liv inte korta av så tills vidare är det Tropic som gäller.

IMG_20170124_180952_123.jpg
När får vi se HELA din samling?
Känns som den har lite godbitar :)
 

Joakim

Sugen
2-Faktor
Årets sista nykomling passar ju fint här :) En lagom möglig och hyfsat ovanlig Zodiac dykare med samma boett som Heuer/Tag Heuer 980.023. I det här fallet den något tunnare boetten som bara är tät till 200m och inte 1000m som den tjockare boetten (som används till de tidiga quartzarna). En skillnad mot Heuern som jag gillar är att denna har vita visare, blir lite tooligare.

IMG_0570.jpg


IMG_0571.jpg
Alltid kul med Zodiac
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Trevlig kombo! Jag är själv sugen på en Heuer 980.XXX. Tycker det är en lagom rå beater. Har dessa stålboett eller är vissa varianter kromade?

-JL-
Stål, jag har aldrig sett kromade och skulle aldrig kunna tänka mig att heuer/tag skulle släppt klockor med kromade boetter på så sent som på 80/90-talet. Oftast är det ju bara riktiga budgetdykare som har kromade boetter, så som skindivers.
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Stål, jag har aldrig sett kromade och skulle aldrig kunna tänka mig att heuer/tag skulle släppt klockor med kromade boetter på så sent som på 80/90-talet. Oftast är det ju bara riktiga budgetdykare som har kromade boetter, så som skindivers.
Ok, tack! Har en personlig regel betr kromade boetter...
Har sett en del bilder där jag tyckte det såg ut som kromsläpp men måste varit annat slitage. Tänkte att de kanske gjorde ngt budgetrace i samband med kvartskris men lite långsökt kanske...
-JL-
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Ok, tack! Har en personlig regel betr kromade boetter...
Har sett en del bilder där jag tyckte det såg ut som kromsläpp men måste varit annat slitage. Tänkte att de kanske gjorde ngt budgetrace i samband med kvartskris men lite långsökt kanske...
-JL-
Ingen modell jag någonsin sett iaf.
 
Topp