• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dåligt minne.

Exxet

Rolex
Pillade isär en klocka för ett tag sedan för att byta packningar, hade inga som passade förrän nu, och nu har jag totalt glömt ordningen på delarna, brukar fota lr göra en anteckning men inte den här gången, i a f så är det en Seiko 7015-8000 det gäller, pusherpackningar se bild, någon som vet ordningen, har fått ett svar på ett annat forum att ordningen ska vara: packning, bricka och fjäder med packningen i botten av pushern, vet inte om jag tänker fel men gör packningen ngn nytta i botten av pushern:confused: lr ska ordningen vara som på bilden, det ska sitta en låsbricka i spåret för att hålla kvar pushern.

P1070094.jpg

20111009_6d24ae.JPG
lånad bild men min ser likadan ut.
 

rogart-63

Patek
Skulle gissa på att den skall sitta i den ordingen du har på din bild. Möjligen om fjäder sak vara åt andra hållet? Låsningen sitter väl på insidan?
 

Exxet

Rolex
Tycker oxå att det verkar logiskt med den ordningen, och ja det ska sitta en liten låsbricka (clips) på insidan av caset, lite annan konstruktion än på 6139/8 där packningen sitter i ett spår och med verkringen som låsning.
 
Topp