Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Död stad...

Diskussion i 'Lifestyle' startad av WatchIT, 6 juli 2015.

1. WatchIT
    Trådstartare

WatchIT Friends of KS

Spenderar en dag/kväll i Trelleborg för vidare färd mot Tyskland...deprimerande!

Snacka om dött centrum och föga överraskad att se Stärnurmakarnas butik tom och öde. Är det så här framtida centrum kommer att se ut?

Chuck gillar detta.
  2. Chuck

Chuck Friends of KS

lol been there Done that. Se ifall du kan spela lite tärning med chaufförerna vid terminalen :woot:

3. christian-h

christian-h Biskop

Försöker att rädda upp att tråden är galet off-topic. Kolla detta alla klockintressenter.

Galaxy, Wozzor, Linkan och 3 andra gillar detta.
  4. Ako

Ako Biskop

Från:
    Malmö
    Deppig stad.
    En fd industristad utan kulturella ambitioner .
    Inget vettigt att göra, mig veterligt ingen bra krog eller liknande . Jobbade där för 15 år sedan under ett par tre månader , inte så inspirerande ...

5. Veratio

Veratio Bonde

Från:
    Malmö
    Hah!

Det är kul att höra att andra känner likadant. Bodde där i 9-10 månader innan vi flyttade till Malmö. Luktar något jävligt där också från tången och då är jag ändå uppväxt i en bruksort med pappersbruk (pruttlukt!)...

Men Malmö är en jäkla fin stad faktiskt, åtminstone utvalda delar. :D

6. WatchIT
    Trådstartare

WatchIT Friends of KS

Tänkte på den nedlagda Uraffären i Helsingborg när jag skrev denna kanske onödiga tråd. Trist att se samma i Trelleborg och att det vimlade av stängda restauranger. Fanns knappt en käft i centrum och det enda av liv stod pensionärerna för med bingo och orkester som spelade lite Blues Brothers minsann....

7. BluesmanV8

BluesmanV8 Biskop

Man skall inte underskatta lugnet.

vonhall gillar detta.
  8. Porsan

Porsan Capitão de mar e guerra

Från:
    De sju haven...
    Lugn ska inte förväxlas med öde...

Boris Balkan, carlanton och M021 gillar detta.
  9. Richie

Richie Friends of KS

Haha Trelleborg... Räcker ju att lyssna på deras lokalradio:

10. Portofino

Portofino Präst

Från:
    Stockholm
    Malmö C är inte så mkt roligare... Butiksdöden där har lämnat många och stora lokaler tomma.

11. Ricrob

Ricrob Friherre

Sveriges Detroit... :(

12. Norrlänningen

Norrlänningen Präst

Lol,

Kul att ni skriver att Trelleborg och Malmö är döda med tomma skyltfönster och allmänt elände.

Titta i Norrlands inland så ser ni att ni har det jävlig uppåt iaf. :woot:

13. Portofino

Portofino Präst

Från:
    Stockholm
    Skillnad på stad och by kanske? Jämför man Malmö med till exempel Luleå så tyckte jag mig se betydligt färre tomma lokaler i Luleå än i Malmö.