• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dömmer du en person efter klockan?

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Ja, det gör jag! Tappar respekten för vuxna människor som bär fake eller Jersey-shore-Jack&Jones-Diesel-monster-klockor... Vem som helst har råd att köpa en kul vintageklocka + service, tissotquartzare eller iaf en swatch.
 

Yo-han

Troll probationary
För att fullt kunna nyttja en M, definitivt. Men för att ta lite snapshots behöver man inte veta mycket, bara f/5,6, auto ISO, och lär dig mätsökarfokusering (vilket är ganska enkelt). Finns måååånga "posers" som bär runt på M kameror.

Om vi nu snackar att fota med en gammal M3 med TriX så kanske det är lite krångligare (dock är det enklare att byta film i min M3 än i min IIf!), men om man saknar auto ISO så finns ju alltid Diafine. ;)
Känner igen mig, många jävla posers som rockar både indesign, photoshop och illustrator utan adekvat handledning av en riktig ad som mig. Borde förbjudas. Ibland kommer dom tom fram och vill prata, då brukar jag slå dom med ett hårt föremål i huvudet och förklara varför dom inte får använda några posörprodukter från adobe som är för dyra för dom och hur skrattretande undermålig deras lagerhantering är.
 

Yo-han

Troll probationary
Känner igen mig, många jävla posers som rockar både indesign, photoshop och illustrator utan adekvat handledning av en riktig ad som mig. Borde förbjudas. Ibland kommer dom tom fram och vill prata, då brukar jag slå dom med ett hårt föremål i huvudet och förklara varför dom inte får använda några posörprodukter från adobe som är för dyra för dom och hur skrattretande undermålig deras lagerhantering är.
"Corel draw bitch" brukar jag skrika innan jag missförstår marknadsekonomi och slår dom jävlarna!!
 

Yo-han

Troll probationary
Kom just på att jag slog min idrottslärare i nian i pingis, OCH han hade trestjärningt racket!!! för att salta detta ytterligare hade han löparskor, ganska säker på att han inte utnyttjade löparskorna optimalt som tillverkaren önskat då han var lite småtjock (nike liksom leica säljer ju helst bara till enthusiaster och står över fånigs gimmicks som limited editions, vi pratar ju tool här, kameror för "riktiga" fotografer, skor för "löpare") borde nog ha dödat den jäveln på plats såhär i efterhand, jävla idrottslärarposer!
 

Mr Chance

Kalmar
Kom just på att jag slog min idrottslärare i nian i pingis, OCH han hade trestjärningt racket!!! för att salta detta ytterligare hade han löparskor, ganska säker på att han inte utnyttjade löparskorna optimalt som tillverkaren önskat då han var lite småtjock (nike liksom leica säljer ju helst bara till enthusiaster och står över fånigs gimmicks som limited editions, vi pratar ju tool här, kameror för "riktiga" fotografer, skor för "löpare") borde nog ha dödat den jäveln på plats såhär i efterhand, jävla idrottslärarposer!


?
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Känner igen mig, många jävla posers som rockar både indesign, photoshop och illustrator utan adekvat handledning av en riktig ad som mig. Borde förbjudas. Ibland kommer dom tom fram och vill prata, då brukar jag slå dom med ett hårt föremål i huvudet och förklara varför dom inte får använda några posörprodukter från adobe som är för dyra för dom och hur skrattretande undermålig deras lagerhantering är.

Det här tyckte jag var kul...


... men ibland kan man ju åtminstone försöka vara lite trevlig.
Det var en retorisk fråga, du är sjukt obegåvad men jag gillar dig ändå!

Just så, lämna mig i fred, det var fotomongot jag ville gå aurum på.
 

Yo-han

Troll probationary
Tråden peakade intellektuellt med fittmongo, glad att ni vill fortsätta på en mer emotionell nivå :)
 

Belic

Cartier
Tycker alltid det är intressant med personer som bär lite ovanligare klockar och inte de vanliga breitling, rolex och omega.

Rolex tycker jag är mest svårbedömd. Stöter allt för ofta på personer som har dålig smak och bär en submariner. De personerna brukar heller inte vara de jag helt omger mig kring. Men skenet bedrar.

Nu äger jag själv en Rolex vilket jag för 6 månader sen sa att jag nog aldrig kommer göra, så man ska inte döma för snabbt, eller så har jag förändrats ;)
 

Sond

Patek
Jag gillar devisen "Varje morgon när du klär på dig begår du en politisk handling" för i garderoben hänger individualistens uniformer. Vet man något om klockor så ingår ju dessa i signalsystemet. Så vad gäller folk som påstår att "jag minsann dömer ingen efter utseendet"; värre bullshit få man leta efter.
;)

+1
 

babanker

Panerai
Inget fel med förutfattade meningar, bara man är öppen för att vänta med en slutgiltig dom. Jag har bl.a. väldigt förutfattade meningar om personer som suger i sig alkohol när de förhoppningsvis? själva vet att de blir jävligt otrevliga av denna drog.

Men, det är väl skönt att få känna känslan av att ha pungkulor ibland, om än på internet med alkohol i kroppen.

Må väl
 
Topp