• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagen har kommit, min första "riktiga" klocka packas upp!

Frosse

Cartier
Allesammans!

Har nu varit aktiv här sedan i Juli och mitt intresse av klockor har gått från att vara obefintligt till att ta över hela min vardag i stort sett (KS hej hej). Allt började då jag skulle få en klocka i examenspresent och hamnade på något vänster här på KS (och även lite TTT). Har lärt mig otroligt mycket och har verkligen gottat ner i allt från automatverk till stålstandarder.

Då ens budget inte är för stor började jag kika på Certina och har velat mellan allt från en kronograf till dykare och tror varenda tråd jag startat har handlat om just Certina. Hur som helst så har dagen nu kommit och min första automatiska och således "riktiga" klocka har nu anlänt och föga förvånande så är det en Certina. Någon tipsade om DS1 Day-Date vilket verkligen fastnade i mitt huvud, tyckte helt enkelt den såg slående ut!

So without further ado är det dags uppackning och bilder i mängder! (Ni får ursäkta den dåliga kvallen)
En väldigt intetsägande kartongbox.
rTCt5VR.jpg

Nu tittar det ut något här...

Nu är vi nära!

...här har vi den, min nya DS1!

Måste säga att jag är väldigt nöjd :)

Ett välvt safirglas, gött!

Seems legit ;)

Och så på med den på armen :D

Boxen i bakgrunden...

Köpte även med ett brunt läderband, omväxling förnöjer!


Såja, då vare klart! Nu är det bara att sikta på nästa klocka...lutar mot en SMP eller kanske t o m en Tudor Heritage. Och slutligen ett stort tack till alla på KS som förgyller min vardag! :smug:
 

jabla

Sarlacc
Grattis! Certina är mycket klocka för pengarna, tycker du gjorde ett bra val.
Är det viklås på läderremmen?
 

Sputniq

Panerai
Grattis grattis, den är riktigt vacker! Känner igen mig med att totalt fastna, började själv läsa på om olika titanstandader osv... Man är allt lite skadad :D
 

Frosse

Cartier
Tack så mycket, alla! Ser verkligen fram emot att leva med denna skönhet på armen :) Tänkte lägga upp en recension om ett tag. Vet ni vart man kan få tag på ett verktyg för att byta band för en billig peng?
 

Erikd

Cartier
Grattis! Men nu gav du ju mig annat att tänka på! Har varit helt inne på Tissots motsvarighet men nu blir det jobbigt att välja...
 
Topp