• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagen pajkastningstråd - varför får Omega så mycket skit här på KS?

Jag gillar omega men dock bara ett fåtal modeller, Speedy PRO, ploppen men även så tycker jag att nya POn samt ATn är lyckade...

Bond tjafset och alla andra Speedy varianter går bort....

Varför det mest pratas om Rolex är inte så konstigt, Porsan svarade på det senaste GTGn:

Det finns två typer av klocknördar, dom som äger en Rolex och dom som vill äga en Rolex :cool:
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Jag gillar omega men dock bara ett fåtal modeller, Speedy PRO, ploppen men även så tycker jag att nya POn samt ATn är lyckade...

Bond tjafset och alla andra Speedy varianter går bort....

Varför det mest pratas om Rolex är inte så konstigt, Porsan svarade på det senaste GTGn:

Det finns två typer av klocknördar, dom som äger en Rolex och dom som vill äga en Rolex :cool:



Undrar om grabbarna på AP- eller Vacheron Constantin-forumen håller med x-)
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Jag gillar omega men dock bara ett fåtal modeller, Speedy PRO, ploppen men även så tycker jag att nya POn samt ATn är lyckade...

Bond tjafset och alla andra Speedy varianter går bort....

Varför det mest pratas om Rolex är inte så konstigt, Porsan svarade på det senaste GTGn:

Det finns två typer av klocknördar, dom som äger en Rolex och dom som vill äga en Rolex :cool:
Det är ju sant, tar bara olika lång tid för folk att inse detta. För oss intelligenta går det snabbt.
 

Bolio

Panerai
Både Rolex och Omega tillhör mina favorit märken och jag kan inte se att just Omega fått mycket skit här.
Jag kan i och försig hålla med om att de har allt för många modeller man det som är bra med alla märken är att jag kan ju själv välja ut de som jag anser vara guldkorn om sen märket har en massa modeller jag inte gillar kvittar ju igentligen då jag ändå aldrig kommer att köpa någon av dessa.
Ser nog bara för eller emot trådar som nått possitivt och ev lärande då det imellan all pajkastning brukar komma nått matnyttigt teknisk vetenskap om de olika uren som jag inte visste tidigare.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Att Rolex hålls framför Omega, inklusive av mig själv, beror ju enbart på att de har varit bättre på att sälja in myten om sig själva och lyckats bygga sitt varumärke. Människor har i allmänhet extremt svårt för att erkänna hur mycket det är varumärket man faktiskt betalar för, det är ju förtusan skamligt. För varför betala mer för Rolex? Ingen kan väl egentligen påstå att de är "bättre", NASA tyckte det iaf inte.
Och för the record så är jag helsåld på Rolex, jag är en lättlurad fan som förmodligen aldrig skulle välja O före R, visa mig en bild på en snubbe på Everest med en rolle på armen och jag kommer springande med kreditkortet i högsta hugg.

Men astronauterna hade egna Rolex Gmt master på sig under dräkten :).
Visst är omega schysta grejer. Ang priset så känns det som Omega har chockhöjt priserna på senare år medan Rolex konstant höjer priset med 5% år.
Kan tycka att Omega har släppt lite för många modeller av Speedyn och slarvat bort lite av sin historia. Något som i ännu högre grad gäller TAG Heuer.
 
Jag tycker den här bilden säger allt:

MadeinHeaven123.jpg


Vänligen
Forumets undersköterska :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hade glömt denna tråd men nu vaknade jag till...IN YOUR FACE alla ni som gnäller på Omegas limiterade modeller. Detta tycker I alla fall jag är en jävligt snygg klocka!!
C6231849-ECAF-4481-858A-D9E3156F7BF9-520-00000071754A0B14_zps0f014632.jpg

Bla bla bla det ser ju ut som en Daytona bla bla.. Kanske det, någon skrev i en tråd där jag la upp denna tidigare att det ser ut som den snyggaste Daytonan som tyvärr aldrig tillverkades..
Skulle jag hellre vilja ha en Daytona? Kanske det, men den klockan är ju inte fördigutvecklad än trots många år på nacken.. Den har ju för faan inget datum! Sen görs den enbart i damstorlek...
 
Topp