• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens Asiatiska klocka-tråden!

jabla

Sarlacc
Inleder 2017 med Seiko minimonster.

WP_20170101_08_49_47_Rich (2).jpg
 

lofgreno

Audemars
Quartz tenderar ju att göra det. Den snart 35-åriga quartzen jag bär i posten ovanför din verkar gå runt +4 sek/månad. ;)
Men vad har hänt med ändlänken på din?
Ja absolut, men Kinetic är ju lite mellanläge mellan quartz och mekaniskt vilket jag tycker är lite coolt. Den håller faktiskt tiden rätt bra även när jag inte använder den.
Nja, den övre länken har en tendens att sticka upp lite ovanför boetten så det ser lite konstigt ut ibland. :)
 

Psykel

Patek
Ja absolut, men Kinetic är ju lite mellanläge mellan quartz och mekaniskt vilket jag tycker är lite coolt. Den håller faktiskt tiden rätt bra även när jag inte använder den.
Nja, den övre länken har en tendens att sticka upp lite ovanför boetten så det ser lite konstigt ut ibland. :)
Mjo, men kinetic styrs ju av en quartzkristall. Automathalvan av kinetic är något som laddar batteriet. Så rent mekaniskt är den en quartzklocka och går som en.
Den undre ändlänken ser ju helt felböjd ut!
 

Alruts

Rolex
Pledge Member
Nykomlingen idag med helt off dag, får se om jag någonsin får till det där. Trist att tidigare ägare inte ställt in den på kanji innan quickset lade av, hade åtminstone sett bättre ut då.

IMG_6939.JPG

Ställ bakåt över midnatt, då byter den til Kanji och stannar så när du ställer fram igen.
 

lofgreno

Audemars
Mjo, men kinetic styrs ju av en quartzkristall. Automathalvan av kinetic är något som laddar batteriet. Så rent mekaniskt är den en quartzklocka och går som en.
Den undre ändlänken ser ju helt felböjd ut!
Ok, ok, jag ger mig. Den går som en quartz och styrs av en sådan. Nöjd då eller? :)
Har faktiskt inte tänkt på det dom ggr jag har den på mig. Men tryckte till den lite så nu ser det bättre ut...

Seikor.jpg
 
Topp