• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens Asiatiska klocka-tråden!

Case

Panerai
Blir trippelpost på denna nu. :)
0ILmfo5.jpg
Grymt cool klocka!
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Helt fantastisk den där med. Grym borstning/polering
Den var riktigt stilig!
Härlig tavla, index och visare. Och, precis som Case säger, snyggt borstad boett!
Verkligen superfin finish. Den påminner dessvärre en om hur pass risigt skicket på många av mina vintagepjäser är.

Riktigt snygg - är den helt i stål? Baby-GS helt klart. :)
Yes, allt i stål! Helt klart en baby-GS :)
 

Gaffel

Omega
Dagens gåhemfrånjobbet-bild. Idag med en sjukt orörd gammal 47-åring. Hade nog kunnat skära upp bröd med de skarpa kanterna.

Seiko 7005-7030
IMG_7289.JPG
IMG_7290.JPG
IMG_7291.JPG
Bland det vackraste jag sett! Vilken boettfinish, och poleringen på rehauten ser helt perfekt ut! Precis något sådant som jag ska skaffa när jag börjar doppa tårna i vintage.

Själv har jag min SBGR051 på handleden idag, inköpt här på KS för någon vecka sedan. Väldigt nöjd!
xwA2bY9.jpg
 

Rolfen

Rolex
Ibland får man jobba baklänges. Jag har länge haft ett Seiko spänne liggande men saknat en klocka till det, har jagat en vintage manuell utan framgång. Så nu orkade jag inte vänta längre utan slog till på en quartz variant istället (jakten fortsätter dock efter en manuell).
SeikoSpanne.jpg


SeikoQuartz.jpg
 
Topp