Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Dagens bottennapp - NymansUr

Diskussion i 'Diskussion' startad av Tome, 25 mars 2014.

1. Tome
    Trådstartare

Tome Stadsbo

Alltså va faan! Hade mejlat och ringt enda AD i Sverige för Panerai (NymansUr) för att kolla vilka OEM band dom hade inne för min nya Panna. Kommer dit (bara 20 mil enkel väg - en nätt utflykt). Får då veta av kvinnan i butiken att "Nää, det där JV bandet vi har inne till Radiomir passade visst inte ditt spänne. Men du kan ju beställa ett band. Men jag vet inte priser och vilket som passar din klocka. Det finns ju såå många olika varianter. Jag får kolla det och mejla dig imorgon". Var det bara jag som trodde man kunde förvänta sig topp service ifrån Nymans? Jag hade ju specat min modell i email och telefonsamtal. Lätt besviken! Men antar att servicen kanske är bättre om man köper en 300ksek klocka än ett par ynka band för 5-6ksek... Förstörde iaf min dag! Nån annan som haft samma upplevelse? Kommer nog att kontakta den Panerai-butik på Rivieran som jag kommer att semestra nära i sommar istället och hoppas att dom har bättre koll.

Note: jag var i hufvudstaden i affärer och hade inte åkt 20 mil endast för att köpa ett par straps ;)

keroro, yonsson, Donkii och 4 andra gillar detta.
  2. leben

leben El Patrón

Denke, ssl, Wii och 2 andra gillar detta.
  3. Portofino

Portofino Präst

Från:
    Stockholm
    Det beror på vem på Nymans du pratar med. Jag talade med en kvinna om samma ärende som du hade och hon hade verkligen noll koll. Gick tillbaka vid ett senare tillfälle och då hjälp av en yngre kille som var väldigt påläst och fixade nytt band direkt.

4. Ryttaren

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
    +1 på leben ovan. Tror det var bland annat RicVin som fick ett par riktigt grymma straps gjorda av Cheepo till sin panna (rätta mig om jag har fel)

Nymans Ur i västerås däremot har kanonservice...just for the record :)

Rikard och Affe gillar detta.
  5. Tome
    Trådstartare

Tome Stadsbo

Tror du har helt rätt här. Hon nämnde att det var nån som var ledig som hade koll, men lite basic som att slå i en pärm för priser kan man ju förvänta sig men dom hade endast en ouppdaterad lista från 2011...

6. Tome
    Trådstartare

Tome Stadsbo

Har pratat med Nymans i V-ås om service på en av mina andra ur och dom är supertrevliga och verkar ha stenkoll så jag tror du har rätt där. Jag kanske bara hade otur med personen jag pratade med.

7. Ryttaren

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
    Du är inte ensam om att ha synpunkter på servicen i Stockholm. Gäller säkert inte all personal, men de har en del att jobba på jämfört med vissa andra butiker.

8. stoffe56

stoffe56 Stadsbo

Tyvärr så fick du prata med fel person.
    Du ska fråga efter Sebastian eller Jesper när det gäller Panerai.
    Jag har köpt många band och även beställt specialband och det har aldrig vart något problem alltid fått kanon service.
    Tråkigt att det blev som det blev, men om du gör ett nytt försök med någon av dessa nämnda herrar så är jag övertygad om att det blir till belåtenhet.

Och band kan man aldrig få för många av :)

Rikard och Tome gillar detta.
  9. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Håller med om Nymans Västerås! Kanontrevliga!!
    Håller även med om att straps köper man lika gärna här på KS. Kolla med AW Straps, MJ Leather eller som nämndes ovan Cheepo. Har de inget färdigt som du vill ha så kan de i princip fixa vad du än kan tänkas önska!! Har säkert 10 straps gjorda av dessa herrar:)

Rikard, Affe och Ryttaren gillar detta.
  10. M021

M021 Friends of KS

Kan alltid beställa Panerai band i Västeråsbutiken om du vet vad du ska ha, om inte annat ringer dom sthlm och ser till att rätt saker blir levererade!

11. TiE

TiE Friends of KS

Tråkigt att du inte fick den service du förväntade dig. Själv var jag på Nymans i Västerås i dag och det var toppen som vanligt.

12. Kairo

Kairo Friends of KS

Träffade en grymt skön snubbe på Nymans sist jag var där. Han gav mig 10% på 116610LN, utan att jag ens nämnt priset. Hade inga planer på att göra det heller. Vi satt och snackade klockor i minst en halvtimme. :)
    Aldrig pratat med kvinnan du nämner, men hon verkar inte så skarp.

13. Mattias79

Mattias79 Stadsbo

Oj, trist. Hoppas det ordnar upp sig. Ingen skugga över Nymans i Västerås dock - dom är kanonbra!

Rikard, VanNostrand och Affe gillar detta.
  14. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Kan även rekommendera Patric i Stockholm! Annars är Västerås grymt, som redan nämnts.

15. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Tråkigt att höra, jag har också lite blandade erfarenheter av Nymans. Vissa där är dryga och tror att bara för att man är ung så har man ingen köpkraft och uppträder allmänt ointresserad, men andra är hur trevliga som helst. Ojämna betyg på deras service från mig!

16. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Trist upplevelse

Jag har dock alltid fått toppservice där så jag tror du hade otur. Skall iofs inte spela någon roll vem du talar med. Det skall alltid vara bra service.

17. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Surt, de kan säkert "make up for it" när ditt band väl kommit in :)

18. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Ja, det var bara du. Har bara haft telefonkontakt och mailkontakt med dem, men det var den märkligaste kontakten jag haft med en urmakarverkstad.

19. Porsan

Porsan Capitão de mar e guerra

Från:
    De sju haven...
    Tror snarare att det är du som har haft tur, bara du och någon enstaka person till på forumet som har något positivt att säga om Nymans i Stockholm, finns ju däremot ett gäng trådar/inlägg om snorkigt bemötande och dålig service på Nymans. Så att det skulle handla om otur, nja...

Josef B, yonsson och ZQT gillar detta.
  20. Brogren

Brogren Friends of KS

I den här tråden är väl de som har fått bra bemötande i så fall överrepresenterade?
    Beroende på vem de pratat med då visserligen.

21. Porsan

Porsan Capitão de mar e guerra

Från:
    De sju haven...
    Gällande Nymans i Västerås ja, jag skrev dock Stockholm ovan.

Brogren gillar detta.
  22. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Tror folk är trötta på att klaga på dem.. Jag har dock själv historier som bekräftar Porsan inlägg..

Brogren gillar detta.
  23. Brogren

Brogren Friends of KS

Då läste jag för fort. Mi scusi.

Det kanske stämmer bra.

24. 4cie

4cie Biskop

Jag tror också att du helt enkelt har fått prata med fel person.
    Jag har alltid fått bra bemötande och blivit hjälpt med allt möjligt.
    Det finns några herrar i Stockholm som verkligen har känsla för service och är toppen.

Tobbe-i-Etuna gillar detta.
  25. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Tråkigt när det blir så här, lite av samma problem med Carlssons Ur i Helsingborg. Väldigt varierande hur folk upplever de blivit bemötta men själv har jag fått bra service.

Fabian gillar detta.
  26. the quiet man

the quiet man Friends of KS

Från:
    Västerås
    Nymans V-ås är kanon på alla sätt och vis. Sthlm, ingen aning,

Rikard gillar detta.
  27. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Tråkigt när ma nkör så långt och har höga förväntningar. Känner igen det, men dock inte från samma butik.

28. Tome
    Trådstartare

Tome Stadsbo

Sebastian ringde precis upp mig och han hade koll! Det ska nog ordna sig till slut. Men det är ett jädra träsk med OEM band, bredder, passning, lås etc. Dock inte så stor skillnad i pris mot vissa after market (typ Simona).

stoffe56 gillar detta.
  29. konkas

konkas Friends of KS

Tror du att Sebastian har läst denna tråd?

Spencer och stoffe56 gillar detta.
  30. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm

Ha ha! Tobbe, va fasen, är du på Nymans i Västerås varje dag!? :D

sinner gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield