• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens fråga: vilket klockmärke hatar du mest? Rösta igen!!!

Vilket märke hatar du mest?

  • Rolex

    Röster: 6 6.3%
  • Omega

    Röster: 3 3.2%
  • Seiko

    Röster: 10 10.5%
  • Breitling

    Röster: 14 14.7%
  • IWC

    Röster: 0 0.0%
  • Glycine

    Röster: 2 2.1%
  • Tag Heuer

    Röster: 4 4.2%
  • JLC

    Röster: 1 1.1%
  • PP

    Röster: 0 0.0%
  • AP

    Röster: 3 3.2%
  • Casio

    Röster: 4 4.2%
  • Tudor

    Röster: 1 1.1%
  • Panerai

    Röster: 3 3.2%
  • Glashutte

    Röster: 1 1.1%
  • Zenith

    Röster: 2 2.1%
  • Lange

    Röster: 0 0.0%
  • Hublot

    Röster: 19 20.0%
  • S&S

    Röster: 2 2.1%
  • Annat

    Röster: 20 21.1%

  • Totala väljare
    95
  • Enkät stängd .

Ministern

Founder
2-Faktor
Vi har kollat vilket märke som var mest älskat och där var Rolex dubbelt så populär som tvåan Omega. Frågan är om ett märke som Rolex kan både vara älskad såväl som hatad av många eller är det stora hatobjektet Seiko eller Hublot?

Tänk riktiga klockmärken nu och inte fulkineser, låssasklockor som DW och alla plankningsmärken ala Steinhart. Denna omröstning gäller riktiga klocktillverkare med egen Desigen, produktion och inte förfuskare..


Rösta och berätta!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Re: Dagens fråga: vilket klockmärke hatar du mest?

Tror vi kan stänga omröstningen nu! Populationen har talat! :mrgreen: :mrgreen:
 

Bilagor

  • seiko.tiff
    477.5 KB · Visningar: 1,171

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Re: Dagens fråga: vilket klockmärke hatar du mest?

Är det kutym inom klockvärlden att hata ett märke?
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Re: Dagens fråga: vilket klockmärke hatar du mest?

Spencer66 skrev:
Vi har kollat vilket märke som var mest älskat och där var Rolex dubbelt så populär som tvåan Omega. Frågan är om ett märke som Rolex kan både vara älskad såväl som hatad av många eller är det stora hatobjektet Seiko eller Hublot?


Rösta och berätta!

Du nämner Hublot men tar inte med det som alternativ?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Re: Dagens fråga: vilket klockmärke hatar du mest?

Gavve skrev:
Spencer66 skrev:
Vi har kollat vilket märke som var mest älskat och där var Rolex dubbelt så populär som tvåan Omega. Frågan är om ett märke som Rolex kan både vara älskad såväl som hatad av många eller är det stora hatobjektet Seiko eller Hublot?


Rösta och berätta!

Du nämner Hublot men tar inte med det som alternativ?

Faaaaan lyckades radera det valet.. Nåväl nu är det tilllagt och vi får rösta igen :mrgreen:
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Re: Dagens fråga: vilket klockmärke hatar du mest? Rösta ige

Jag tycker att man måste motivera eller i alla fall avslöja vad man valt om man kört på "annat"!
 
C

China

Guest
Re: Dagens fråga: vilket klockmärke hatar du mest?

Jag röstade på "annat".

All förljugen skit som lämnat olika samvetslösa tillverkare, och som vilseleder klockspekulanter. Det finns hur många lågvattenmärken som helst, både påstådda Schweiziska tillverkare och Asiater. För att nämna några som enl. min subjektiva uppfattning förtjänar förakt, all skit som producerats av Grovana inkl. Steinhart, Parnis samt Kinesiska buskmärken med obefintlig kvalité, och alla Germasians i stil med Theorema, Stuhrling Original mfl, vi ska heller inte glömma hela piratindustrin med sina sketna kopior. Sedan har vi skojarna inom ébauche, t.ex. Claro-Semag som trodde att det skulle gå att sälja Seagulls ST16 som deras egen caliber CL-888 "swiss made", tyvärr med stöd av en urholkad Schweizisk lagstiftning.

Jag slutar uppräkningen innan blodtrycket stiger....
 

Camo00

Patek
Re: Dagens fråga: vilket klockmärke hatar du mest? Rösta ige

Nån som vill köpa två Seiko lite snabbt???
 

Camo00

Patek
Re: Dagens fråga: vilket klockmärke hatar du mest? Rösta ige

Röstade på "Annat" och tänkte spontant på Daniel Wellington när frågan dök upp...
 

David

Bödeln
Re: Dagens fråga: vilket klockmärke hatar du mest? Rösta ige

Håller med, "hata" är att ta i, men jag fnissar alltid gott för mig själv när jag ser en Hublot.

Däremot har China en utmärkt poäng, jag önskar ingenting gott åt någon som sysslar med den typen av elände.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Dagens fråga: vilket klockmärke hatar du mest? Rösta ige

Jag kräver att Steinhart och Theorema kommer med på listan!

Edit: Hata är väl starkt, men några kärlekskänslor är inte direkt kopplade till de märkena.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Re: Dagens fråga: vilket klockmärke hatar du mest? Rösta ige

Tänk riktiga klockmärken nu och inte fulkineser, låssasklockor som DW och alla plankningsmärken ala Steinhart. Denna omröstning gäller riktiga klocktillverkare med egen Desigen, produktion och inte förfuskare..
 
Re: Dagens fråga: vilket klockmärke hatar du mest? Rösta ige

Hatar och hatar, men går inte igång direkt på Zenith så det blev det...
 

David

Bödeln
Re: Dagens fråga: vilket klockmärke hatar du mest? Rösta ige

Spencer66 skrev:
Tänk riktiga klockmärken nu och inte fulkineser, låssasklockor som DW och alla plankningsmärken ala Steinhart. Denna omröstning gäller riktiga klocktillverkare med egen Desigen, produktion och inte förfuskare..

Då är frågan vad jag skulle välja om jag var tvungen att bära en Hublot eller Breitling resten av livet. Med största sannolikhet skulle jag nog leta rätt på en riktigt gammal och diskret Breitling-kronograf.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Re: Dagens fråga: vilket klockmärke hatar du mest? Rösta ige

Ses Triwa som "eget"? I sådana fall skulle jag röstat på annat.

Nu röstade jag på AP. Tycker märket får överdrivet mycket hype, gillar ej designen och som grädde på moset befläckar de sig med att ha ambassadörer som jag inte ger ett rött korvöre för. Råttet blev mågat i och med att SHM nämner dem i Miami2Ibiza samt Jorge i Livet Deluxe köper en "vtr-klocka"
 

Josef B

Bestraffaren
Re: Dagens fråga: vilket klockmärke hatar du mest? Rösta ige

Hata är ett starkt ord, men jag är inget stort fan av Bretling. För mycket duttande med detaljer som jag är inte så förtjust i och är överdrivet överskattad bland många ointresserade accessoartokiga människor.
 
V

Viggen

Guest
Re: Dagens fråga: vilket klockmärke hatar du mest? Rösta ige

Jag röstade på annat. Diesel, ger jag onda ögat. :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Re: Dagens fråga: vilket klockmärke hatar du mest? Rösta ige

Såg den på Auruba, såldes i samma affär som Tissot, Certina och andra low end kvalitetsmärken..
 

Josef B

Bestraffaren
Re: Dagens fråga: vilket klockmärke hatar du mest? Rösta ige

David skrev:
Vad säger församlingen om Romain Jerome?

http://www.thefinestwatches.com/romain- ... 19304.html

Dubbla tourbillons, metall från Titanic och en enda funktion som talar om ifall det är natt eller dag.

Det finns dagar då jag tycker de är rätt festliga.

Ja just det, det är de som har "krysset" över sina klockor. De gör väldigt mycket reklam i klocktidningar som finns i övriga Europa, de ser lite småcoola ut, inte överdrivet dyra heller (de som jag sett). Har för mig de är hyfsat stora (de jag sett) minst 44mm?
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Re: Dagens fråga: vilket klockmärke hatar du mest? Rösta ige

Josef B skrev:
Hata är ett starkt ord, men jag är inget stort fan av Bretling. För mycket duttande med detaljer som jag är inte så förtjust i och är överdrivet överskattad bland många ointresserade accessoartokiga människor.

+1
 
Re: Dagens fråga: vilket klockmärke hatar du mest? Rösta ige

S&S.
Funktionalitet och kvalitet har ju visat sig undermålig på vissa modeller.
Ger inte Sverige ngn. positiv reklam som klockihopskruvarland.
 
Topp