• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens Goda Gärning...

Camo00

Patek
Ibland är man för snäll...



Jag blev så tagen efter att ha läst JakobZs tragiska historia om hur han som ung och naiv blev hemlurad till en gigantisk, skäggig dörrvakt och inte vågade säga nej till att köpa världens tråkigaste och vanligaste klocka. Jag kunde inte släppa det här utan kände att jag var tvungen att hjälpa den oerhört sympatiske JakobZ att bli av med skräpet så att han någon gång kan få en sk "riktig klocka" som han är mer än värd.




Alltså dök det upp ett fint inslaget paket på Posten. Man märker att JakobZ är en ung herre med stil!
IMG_1218_zpscf73b370.jpg





Det blev genast betydligt värre än jag någonsin kunde ana!!!
IMG_1220_zps4d032eaf.jpg





Mellanmjölk är mer upphetsande...
IMG_1224_zps6b957bf9.jpg





Det syns på slitaget att många, många mellanchefer haft denna klocka som lite av en vandringspokal innan RicRob hittade den i Kvarglömt-lådan på krogen...
IMG_1227_zps7ef3fc0b.jpg





Trots att man blir lite nedstämd av hur någon kan tillverka en så slätstruken och tråkig klocka, känns det ändå bra när man vet att man hjälpt någon i nöd genom att ta emot den!
IMG_1231_zps19364f54.jpg





Fick förlänga länken lite. Förstår varför ingen kunnig klockentusiast gillar den, maken till trist, dåligt genomarbetad och obekväm länk får man leta efter...
IMG_1248_zpsaf76cf51.jpg





Det är ju rätt pinsamt att äga en tråkig klocka som alla andra också äger. Eller, jag har ju personligen aldrig träffat någon med en likadan, varken på jobbet, i familjen eller i umgängeskretsen. Men alla andra har ju en...
Så jag avslutar med ett wrist shot, som det kommer se ut om jag måste ta med den till pantbanken nån dag!
IMG_1236_zps4f8f0f48.jpg




P.S. JakobZ är definitionen av en Good Guy... D.S.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
:lol: GRATTIS!! Jag vet att detta är något du verkligen suktat efter innerst inne.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Hahaha! Härlig story!
Självklart stort grattis!

Grymt att du gillade den!
Tack för en smidig affär Calle!

/ Jakob
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Uppriktig beskrivning :)

Har en likadan. Grattis
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
kul skrivet!
jag tycker SMP blå får ta oförtjänt mycket skit... det är en bruksklassiker i samma liga som en Submariner!!! -och som åldras på ett jäkla schysst sätt också, blekt ring o fadeade index o rödrosa sekund, skönt! :D
 

Edin

Panerai
Skönt skriven unboxing berättelse. Frågan är bara om man ska beklaga eller gratulera men jag väljer att gratulera.

Grattis!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Härlig berättelse och grattis till en efterlängtad Omega!
Jakob.. Vad blir det för nytt??
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Dagens Goda Gärning...

Tack alla trevliga kamrater! Sitter här och är så nöjd att jag har kollat mer på klockan än fotbollen... :D
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Jag vill absolut inte ta fokus från Calles härliga öppningstråd så säger kort och gott att svaret kommer imorgon! :mrgreen:
 
Topp