Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Dagens "hittegods"

Diskussion i 'Vintage' startad av matti p, 2 oktober 2016.

1. matti p
    Trådstartare

matti p Torpare

Hittade denna i en av min bortgångna mor's handväskor, och undrar vad jag blivit ägare till?? Att det kommer från andra sidan pölen har jag förstått, men vad mer kan ni upplysa mig om!!? Ser ut som guld, men där finns inga stämplar, så förgyllt kanske?? Ålder? Tackar på förhand :) Elgin klocka.JPG Elgin urverk.JPG

rogart-63, eriksson850, Scaramanga och 1 annan gillar detta.
  2. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Fint minne av mor! Är det inte guld är den inte värd mer än ett par hundringar, är det guld kan du väga den och räkna på guldvärdet.

matti p gillar detta.
  3. matti p
    Trådstartare

matti p Torpare

Tack för svar! Värdet spelar egentligen ingen roll.. Kommer spara den till mina egna barn!! Vet du om det går att tyda från vilket år den kan vara??

eriksson850 gillar detta.
  4. Olaa

Olaa Stadsbo

5. matti p
    Trådstartare

matti p Torpare

6. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    förlåt kollade inte så noga, de flesta som kommer in här vill enbart veta värdet på sin klocka. :)

Enligt den här tabellen verkar det som att urverket är tillverkat någon gång runt 1903, ibland är det inte tillverkaren av urverket som har tillverkat boetten utan verket kan ha legat på hylla något år innan det blivit sålt i en klocka. Oavsett så är det ju ändå över 110 år sedan verket tillverkades, rätt häftigt! :)

WatchSerial2.jpg

7. matti p
    Trådstartare

matti p Torpare

1921, samma år som farsgubben föddes....