• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens "hittegods"

ittam

Audemars
Hittade denna i en av min bortgångna mor's handväskor, och undrar vad jag blivit ägare till?? Att det kommer från andra sidan pölen har jag förstått, men vad mer kan ni upplysa mig om!!? Ser ut som guld, men där finns inga stämplar, så förgyllt kanske?? Ålder? Tackar på förhand :)
Elgin klocka.JPG
Elgin urverk.JPG
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Hittade denna i en av min bortgångna mor's handväskor, och undrar vad jag blivit ägare till?? Att det kommer från andra sidan pölen har jag förstått, men vad mer kan ni upplysa mig om!!? Ser ut som guld, men där finns inga stämplar, så förgyllt kanske?? Ålder? Tackar på förhand :)
Elgin klocka.JPG
Elgin urverk.JPG
Fint minne av mor! Är det inte guld är den inte värd mer än ett par hundringar, är det guld kan du väga den och räkna på guldvärdet.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tack för svar! Värdet spelar egentligen ingen roll.. Kommer spara den till mina egna barn!! Vet du om det går att tyda från vilket år den kan vara??
förlåt kollade inte så noga, de flesta som kommer in här vill enbart veta värdet på sin klocka. :)

Enligt den här tabellen verkar det som att urverket är tillverkat någon gång runt 1903, ibland är det inte tillverkaren av urverket som har tillverkat boetten utan verket kan ha legat på hylla något år innan det blivit sålt i en klocka. Oavsett så är det ju ändå över 110 år sedan verket tillverkades, rätt häftigt! :)

WatchSerial2.jpg
 
Topp