• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens I-landsproblem, 35' bränner i fickan.

Vnagenius

Cartier
2-Faktor
Vad köper man för 35.000?
Har precis sålt min Pam111 och känner för något annat. Antingen köper jag två lite billigare eller också dräper jag till med alla pengarna på en.
Vad säger panelen?

Kravlistan är:
- inget vintage.
- Gärna allsidig, skall fungera på jobbet (kontor) men även vara hyfsat sportig.
- Vattentät inte enbart vattenskyddad.
- Rimliga servicekostnader.

Så hjälp mig nu med detta världsproblem!

V
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Personligen så är SUPEROCEAN HÉRITAGE (42mm) en favorit, gärna med vit urtavla och blå ring (ref A1732116).

Den ligger väl på ca 35.000:- ny.

Men Breitling faller inte alla i smaken :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Exp II
2011-Rolex-Explorer-II-Black-and-White-.jpg

Tudor BB
IMG_3296.jpg


MM300
pic22.jpg


GS SBGA027
sbga027-3.jpg
 

Vnagenius

Cartier
2-Faktor
Personligen så är SUPEROCEAN HÉRITAGE (42mm) en favorit, gärna med vit urtavla och blå ring (ref A1732116).

Den ligger väl på ca 35.000:- ny.

Men Breitling faller inte alla i smaken :)

SOH är jävligt nice, jag har haft två 46'or men de är för stora kom jag på efter den andra. 42'an är absolut en kandidat. Har även tittat på den nya 44 chrono, finns knappt några begagnade dock och jag lägger inte 43k på en ny när jag inte vet hur den känns i längden. Annars är den en kandidat.
 

Vnagenius

Cartier
2-Faktor
Nu blev jag sjukt sugen på nya Exp II, fan man kanske skulle skjuta till lite deg och klippa en sån.
Vad skall en beggad kosta??
 

B1884

Audemars
2-Faktor
SOH är jävligt nice, jag har haft två 46'or men de är för stora kom jag på efter den andra. 42'an är absolut en kandidat. Har även tittat på den nya 44 chrono, finns knappt några begagnade dock och jag lägger inte 43k på en ny när jag inte vet hur den känns i längden. Annars är den en kandidat.

Håller med om att nya 44 chrono e riktigt fin också...

Min avenger ligger på 45mm och den tycker jag inte känns för stor.. Men då har jag nog större handleder än genomsnittet.

Det är väl bara att åka och klämma lite hos någon återförsäljare :)
 

Vnagenius

Cartier
2-Faktor
Håller med om att nya 44 chrono e riktigt fin också...

Min avenger ligger på 45mm och den tycker jag inte känns för stor.. Men då har jag nog större handleder än genomsnittet.

Det är väl bara att åka och klämma lite hos någon återförsäljare :)

Jag provade nya chronon i Vegas i Feb i år men det är svårt att få rätta känslan när inte länken är kortad.
 

JohanHLM

Rolex
En ca 10år gammal (eller äldre) Rolex går ju såklart att klämma in men jag har fått för mig att du gillar lite större klockor och spottar ur mig några förslag som poppade upp, några blir det en slant över vid beg köp (har räknat med att 100m WR är tillräckligt)
Omega PO 8500/9300
IWC Aquatimer eller Ingenieur
Zenith el primero stratos flyback
Chopard Mille Miglia

Eller kanske fortsätta på Panerai men gå på en Radiomir?

Pelagos har jag haft men den fick lämna efter enbart någon vecka så den kan jag knappast rekommendera. Tyckte inte vikten var något problem men tavla och visare var ganska platt och plastig enligt mig. Länken och spännet höll dock en hög kvalitet.

Lycka till!
 

DrDre

Patek

Vnagenius

Cartier
2-Faktor
En ca 10år gammal (eller äldre) Rolex går ju såklart att klämma in men jag har fått för mig att du gillar lite större klockor och spottar ur mig några förslag som poppade upp, några blir det en slant över vid beg köp (har räknat med att 100m WR är tillräckligt)
Omega PO 8500/9300
IWC Aquatimer eller Ingenieur
Zenith el primero stratos flyback
Chopard Mille Miglia

Eller kanske fortsätta på Panerai men gå på en Radiomir?

Pelagos har jag haft men den fick lämna efter enbart någon vecka så den kan jag knappast rekommendera. Tyckte inte vikten var något problem men tavla och visare var ganska platt och plastig enligt mig. Länken och spännet höll dock en hög kvalitet.

Lycka till!

Tack för tipsen om Pelagosen, den är numera struken från listan :)
I övrigt en del hyfsade förslag som tål att tänkas på.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Tycker du skall fundera på omega planet ocean 8500.

A just det jag har en ute på köp o sälj :) nudg nudg
 

Ninen79

Audemars
För 35k så skulle jag ta en fullset sub 16610 den passar till alla tillfällen och pallar allt. Det viktigaste är väl ändå en klocka som tilltalar dig bäst och som du trivs med.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
PO 8500 är nog ett bra val, sportig men ändå lit dressig. Går väl knappast få en sub C för 35 tyvärr annars hade jag sagt den. Kanske en JLC master compressor (fast iof ingen aning om de ligger begagnade i det prissegmentet).
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Reviderar. Lunkans 3536 på ks. Grymmaste dykare jag nånsin haft. Rekommenderas varmt.
 

Vnagenius

Cartier
2-Faktor
Många bra förslag men vetefan om inte nya Exp II alternativt Subc 114060 ändå är de bästa. Visst, de 35 räcker inte långt men det går ju alltid att lösa ;)
Alternativet tror jag blir antingen den gamla Explorer II'an eller Tudor BB.
Många av de andra klockorna som nämns ovan har jag provat och bockat av.
 
Topp