• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens I-landsproblem, 35' bränner i fickan.

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Många bra förslag men vetefan om inte nya Exp II alternativt Subc 114060 ändå är de bästa. Visst, de 35 räcker inte långt men det går ju alltid att lösa ;)
Alternativet tror jag blir antingen den gamla Explorer II'an eller Tudor BB.
Många av de andra klockorna som nämns ovan har jag provat och bockat av.

114060 är grym. Och går att lösa enkelt för drygt 40k.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Många bra förslag men vetefan om inte nya Exp II alternativt Subc 114060 ändå är de bästa. Visst, de 35 räcker inte långt men det går ju alltid att lösa ;)
Alternativet tror jag blir antingen den gamla Explorer II'an eller Tudor BB.
Många av de andra klockorna som nämns ovan har jag provat och bockat av.

Både en SubC och en ExpII hamnar nog snart på K&S så håll ögonen öppna. ;)
 

David

Bödeln
eru3egu5.jpg


Funkar till allt!


Sent from my iPhone using Tapatalk


120830-ExplorerII.jpg


:)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Skulle man kunna säga ja. Jämförde min mm med en subc förra veckan och såg ingen anledning till varför subben skulle vara dyrare i inköp. Förutom namnet på urtavlan då.
Suc-C har keramisk vridning, bättre länk & klasp. Men MM300 är i sin prisklass en riktig käftsmäll till klocka! ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ähhh kom igen nu fegis, det har ju säkert gått flera veckor sedan senaste rolex vs seiko diskussionen... Tycker alltid dessa är väldigt upplyftande.:happyhappy:
Äh. Ganska meningslös diskussion. Det är så personligt det där har jag märkt. Vissa föredrar maskintillverkade överprisade grejer, medan andra föredrar individuellt ihopsatta hantverk. Får man ett keramiskt vridringsinlägg värt 1000kr, så är det ju värt att lägga 35000kr till. Inte så konstigt egentligen.

Menar inget illa om Seiko i sig, detsamma gäller Omega och det får väl också anses som bra klockor. Dessa märken faller mig helt enkelt inte i smaken.
No offense
Det är ingen som tar det personligt, så NO worries! Omega är dock rätt överprisade i dagsläget, så där håller jag med dig.
 

JayJay

Rolex
Äh. Ganska meningslös diskussion. Det är så personligt det där har jag märkt. Vissa föredrar maskintillverkade överprisade grejer, medan andra föredrar individuellt ihopsatta hantverk. Får man ett keramiskt vridringsinlägg värt 1000kr, så är det ju värt att lägga 35000kr till. Inte så konstigt egentligen.
Hehe... Jag håller med dig.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Samma sak här så är jag urless på Rolex och Seiko diskussioner, man är ju ett inbitet Seikofan men jag har öppnat mig något otroligt för annat sen jag kom in på KS då det startades upp.

Om det är klocka per krona så har nog MM300 en fördel (ialla fall för mig) 23 000kr mot 65 000kr. Men som många skulle ha sagt det... - Rolex är ju alltid R.....
 
Topp