• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens kläd-ur-matching

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Det blev en symfoni i blått idag.
IMG_1041.JPG
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Äntligen något annat än sjukhuskläder och mjukisar...

Överskjorta från japanska orSlow. OrSlow är det japanska workwear-märket vars produktionsprocess börjar med att varje tråd designas i deras ateljé i Hyogo i Japan...

image.jpeg


(Behöver korta länken på min nya Omega Ploprof 1200, därför sitter den på ärmen)
 

Oew

Rolex
Äntligen något annat än sjukhuskläder och mjukisar...

Överskjorta från japanska orSlow. OrSlow är det japanska workwear-märket vars produktionsprocess börjar med att varje tråd designas i deras ateljé i Hyogo i Japan...

image.jpeg


(Behöver korta länken på min nya Omega Ploprof 1200, därför sitter den på ärmen)
Riktigt snygg skjorta! Hur varm är den? Köpte du från END?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Riktigt snygg skjorta! Hur varm är den? Köpte du från END?

Tack! Tillräckligt varm för att inte frysa imorse runt 10:00 när jag satt ute med den och en T-shirt under, var väl runt 10-11 grader då. Främst vår/sommarkvällar men funkar höst med en tröja under. Lager-på-lager i vinter så funkar den året om. Velat köpa den på Nitty Gritty i två säsongen men min storlek har tagit slut direkt... Så jag knep den från Mr Porter istället.

Köpte en från Drakes samtidigt, lite billigare och lite mer slim i passformen. Mer dressad, if you will. Tror att du skulle uppskatta den mer.

image.jpeg
image.png
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Kanske lite väl? Jag kunde inte låta bli när jag ändå blivit med gröna mocka handskar och samtidigt det gröna nubuckbandet på Tissoten
IMG_5798.JPG


Annars, hur skönt är det inte med ull nu på hösten när det är blåsigt och ruggigt? Ullflanellbyxor, merinoullpolo, strumpor i ull, kavaj. Tom pirkan är i merinoull. Det är som en stor belöning att få på sig så sköna kläder. Kaschmir än så mer.
 

Psykel

Patek
Försöker mig på ett första inlägg i den här tråden. 50-talstema idag, med National Athletics Goods hoodie, Edwin Classic rainbow selvedge jeans och Red Wing 875, alla återskapningar av förlagor från 50-talet. Detta toppas av min Seiko från 1956.
IMG_2664.JPG
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Förvisso från igår men jag kör ändå, skyller på tidsskillnaden här i Abu Dhabi.

Körde marinblå kostym, grå t-shirt och vita sneakers när vi var ute och åt igår.
PSX_20161105_153608.jpg
 
Topp