• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens kläd-ur-matching

Jolly

Cartier
="Jolly, post: 1727177, member: 522s
IMG_20170202_082449.jpg
Ser nu att det ser ut som att min arm är stympad. Men jag kan bekräfta att den är hel!
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Lite lagom "nördiga" förslag på matchningar med mitt gröna Oem-Canvas:)
IMG_6722.JPG

IMG_6725.JPG

IMG_6726.JPG
Vad är det för brallor? Ser ut som mollskinn? Grym tröja det där, jag skulle aldrig ha plockat upp en sån men när man ser den på dina bilder är den grym! Tack för inspiration.

Edit: är det den tröjan du har på dagens första bild?
 
D

Deleted member 4412

Guest
Vad är det för brallor? Ser ut som mollskinn? Grym tröja det där, jag skulle aldrig ha plockat upp en sån men när man ser den på dina bilder är den grym! Tack för inspiration.

Edit: är det den tröjan du har på dagens första bild?
Skrev nog det i andra tråden men mycket korrekt av dej, det är moleskin från Oscar Jacobsson, modell Brent, som jag klippte igår för 600 spänn.
Det är nog samma tröja, tyvärr är den slutsåld sen länge o jag hade tur som fick min. Matrialet är 90 ull/10 kashmir o ruggigt skönt!!!
Just fair-isle mönster är grymt mysigt o man vill ju ha lite färger:)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Det blev bra. :)
Då har vi bara portfölj - skor matchningen att jobba på. ;)
Don't mention it haha. Enda dagen jag bar morsans gamla portfölj till plugget så det behöver du inte vara orolig över haha.
Kör faktiskt oftast tote-bags i tyg nu för tiden då jag måste köpa minst 3 st väskor om jag ska matcha korrekt. 1 tan färgad, 1 brun o 1 brun i mocka. Därför avstår jag. Räcker med att jag matchar handskar o straps med skorna liksom o skärp såklart de få gånger jag använder det.
Likväl som mitt Iphone skydd o Ipad case matchas så vågar nog påstå att jag är rätt extrem när det kommer till saken haha
IMG_6729.JPG

Sen visst, hade man varit gjord av deg så hade man haft en uppsättning av allt i diverse färger o toner men men..
 
Don't mention it haha. Enda dagen jag bar morsans gamla portfölj till plugget så det behöver du inte vara orolig över haha.
Kör faktiskt oftast tote-bags i tyg nu för tiden då jag måste köpa minst 3 st väskor om jag ska matcha korrekt. 1 tan färgad, 1 brun o 1 brun i mocka. Därför avstår jag. Räcker med att jag matchar handskar o straps med skorna liksom o skärp såklart de få gånger jag använder det.
Likväl som mitt Iphone skydd o Ipad case matchas så vågar nog påstå att jag är rätt extrem när det kommer till saken haha
IMG_6729.JPG

Sen visst, hade man varit gjord av deg så hade man haft en uppsättning av allt i diverse färger o toner men men..
Kan dock tycka att har man väska i någon btun så funkar det till övriga bruna detaljer också. För exakt kan ibland bli väl nördigt även om det ibland slumpar sig så för mig ibland men då känner jag mig nästan väl utstuderad faktiskt.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Kan dock tycka att har man väska i någon btun så funkar det till övriga bruna detaljer också. För exakt kan ibland bli väl nördigt även om det ibland slumpar sig så för mig ibland men då känner jag mig nästan väl utstuderad faktiskt.
Jo visst 17 kan det se näst intill löjligt ut om man har exakt samma ton i sin outfit på handskar-strap-väska-bälte-skor haha men viktigast för mej är samma ton på handskar-skor när vi pratar om läder. Strapen kan vara i en annan färg så länge det matchar o likaså väskan med färgskalan. Typ grönt mot brunt osv..
MEN när det gäller hanskar-skärp-skor ska det helsta vara samma dvs kör man bruna skor i mocka ska det vara bruna mocka handskar samt skärp i mocka:)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Kan dock tycka att har man väska i någon btun så funkar det till övriga bruna detaljer också. För exakt kan ibland bli väl nördigt även om det ibland slumpar sig så för mig ibland men då känner jag mig nästan väl utstuderad faktiskt.
Och vad det gäller utstuderat så är jag nog den som inte skäms över att jag verkligen försöker matcha färger o matrial även om jag gör nån blunder ibland haha.
Den här nya hipster eller sprezzatura filosofin gäller inte mej iaf där man är så minutiöst välplanerad i sin outfit men vill få det att inte verka som så;)
 

Zalath

Panerai
Och vad det gäller utstuderat så är jag nog den som inte skäms över att jag verkligen försöker matcha färger o matrial även om jag gör nån blunder ibland haha.
Den här nya hipster eller sprezzatura filosofin gäller inte mej iaf där man är så minutiöst välplanerad i sin outfit men vill få det att inte verka som så;)
Det är snyggt att matcha, speciellt i vardagen. Blir någon slags harmoni.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Åter ett bra exempel på matchning av färger o matrial där kavaj-strap gick hand-i-hand i svart-grått. Strap i ruggat kalvskinn mot chelsea boots i mocka, tweedtyg mot manchestertyg.
Körde en paisley-mönstrad scarf i blått för att de outfiten lite liv:)
Sen har man ju lite färg på huden oxå som livar upp haha
 
Senast redigerad av en moderator:
D

Deleted member 4412

Guest
@Zingo , fick lite revanchlust efter dissen o missen med bilden på mammas portfölj o slog till på ett par suede handskar o ett par kashmir sockor idag.
Borde få godkänt;)
C&J Chelsea, Falke, Handskmakarn o Panerai oem canvas:
 
Senast redigerad av en moderator:
D

Deleted member 4412

Guest
Klädd för långa skogspromenader idag med en klädsel som inte gör bort sej på ett Oleary's besök heller:)
Fullkomligt älskar den blåa färgen på den här carcoaten/regnjackan från Paul Smith! O japp, rätt längd på ärmarna fixade min skräddare på nån dag:)
 
Senast redigerad av en moderator:

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Lördagsromenad på stan, då blir det casual. Svart polotröja i merinoull från These Glory Days, grå chinos från Bruun & Stengade, sneakers från Cole Haan inköpta i San Francisco, jacka från Jofama.
IMG_1447.JPG

(Tycker det är svårt att få till en bra bild som visar hela outfiten!?)
 
Topp