• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens kläd-ur-matching

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag förstår verkligen inte hur @Janne2000 och ni övriga får till bilderna. Blir ju proportioner så det är ut som att man har 75% överkropp :)

Jaja, hur som helst...första posten i tråden.
Tröja från Ralf Lauren, tack @Janne2000 , byxor H&M och skor från Broken Birdmakers. Klocka till detta, en Sinn 144st.

IMG_20170304_134649.jpg
 

UNO

Panerai
Framförallt till skolan. Då jag har en gångväg på 15-20min enkelväg klarar jag inte längre av att ha en handväska eller axelväska(har börjat få problem med ryggen pga jag bär axelväskan på ena sidan större delen av tiden). Rock och kavaj kanske var fel uttryckt av mig, ville mer betona om att den ska vara stilren, har nästan dagligen på mig skjorta och chinos samt en trenchcoat eller dunjacka beroende på hur kallt det .är.
När jag var liten hade grannen som pluggade på KI i 35-40 årsåldern skinnportfölj m e d ryggsäcksremmar som han kortade när han bar den som portfölj.
Inte optimalt men rätt vettigt och mycket akademiskt....
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Svårt att få till en bra helkroppsbild så jag gjorde det lite enklare för mig och tog två bilder.:snaphappy:
Klocka: Seiko SGEE86. Tröja: Dressmann (sic!). Skjorta: Lands' End. Byxor: Luxire. Skor: Enzo Bonafè.
002.jpg
003.jpg
 

MrRipley

Omega
Det är -10 i Östersund idag, så kör flanell, polotröja och kängor matchat med årets sommarklocka.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    70 KB · Visningar: 115

carlanton

Audemars
Ingen klocka, wtf? Nån jävla ordning får det väl vara även i Lifestyle! :) Säg till nästa gång så får du låna min 1016.

Jag ska åka skidor i två månader och gå många övernattningsturer, så MÅSTE egentligen ha en klocka men hittade ingen när jag packade idag... Verkar ha glömt min enda G-shock på Helags för några helger sedan.

WTB vad som helst som klarar lite stryk och kostar under 500 kr.
 

gurta_g

Cartier
Hur är storlekarna på aspesi m65? Har vanligtvis L slim, är normalt byggd men 192cm lång tror vi på L i M65an?
 
Tack! Lite kul att ingen kan tro det vid första intrycket. Tänk dig själv att se någon i kostym och sidbena, inte direkt såna här tatueringar du tänker på då... :D

Personligen gillar jag kontrasten.
Även om jag saknar tatueringarna, så växlar jag klädsel på liknande sätt.
Håller med, det är en cool kontrast som jag önskar att jag själv var man nog att skaffa ibland haha. Är egentligen inte så mycket för tatueringar men just det "stuk" du har Ernesto gillar jag helt klart.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Personligen gillar jag kontrasten.
Även om jag saknar tatueringarna, så växlar jag klädsel på liknande sätt.

Just kontraster som kan göra en outfit roligare. Sen att växla klädsel och kunna bära upp det samtidigt - det är ett plus. Tråkigt att behöva låsa sig till en klädstil... Rätt kläder vid rätt tillfälle. Och att klä sig efter sin kropp.

Håller med, det är en cool kontrast som jag önskar att jag själv var man nog att skaffa ibland haha. Är egentligen inte så mycket för tatueringar men just det "stuk" du har Ernesto gillar jag helt klart.

Tack!

Jag halkade egentligen in på tatueringar från början. Var en polare som skulle tatuera sig men fegade ur i dörren, det var bokat i mitt namn och jag ville inte vara den som är den... Så jag körde istället. Visade sig att Pastilliam kände igen min klocka (Datejust Tuxedo) och jag kom tillbaka nästan varje månad ett bra tag.
 
Topp