• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens Klocka av Affe, Tisdag V22.

willbur

Rolex
2-Faktor
Kul klocka och kul inlägg! Jag gillar att det är en skiva som visar den andra tidzonen istället för en visare som de flesta klockor med GMT funktion verkar ha..
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Mycket stabilt idag igen, skitkul att läsa och imponerande vacker klocka! Är också imponerad av din skrivmaskin, och att den kan producera text i det typsnittet och den storleken ;)
 

Icaras

Rolex
Riktigt kul! Surfade IWC igår så det här kom lägligt :).
Omkring hur mycket fick du punga ut för servicen? Hur är servicepriserna för ETA jämfört med Rolex?
 

Simpatico

Rolex
Du är för go.
Tackar för en väldigt trevlig läsning om IWC.
Gillar startbilden, snyggt gjort.
Levererar som vanligt :cigar:
 

paradis

Audemars
MVG,skulle en fröken säga,så bra skrivet,med bilder,förklarat. Tyckte om att du började precis,"hur det började" ..........det måste ha tagit tid.Jätte bra Af..............:D
 

Bolio

Panerai
Mycket bra info att ta in. Iwc var ett av de märken jag tittade på när jag skulle köpa min första riktiga klocka, det var portuguese krono i rosé som jag då tittade på. Det blev ingen för jag kände att det inte var värt skillnaden i pris mot 16613 som då nästan gick på halva priset.
Har aldrig ägt någon men det som lockar nu är deras Pilot serie, kanske en top gun men det får vänta det finns annat som ska in först.
Du levererar igen tack och bock.
Hörs imorn.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Riktigt kul! Surfade IWC igår så det här kom lägligt :).
Omkring hur mycket fick du punga ut för servicen? Hur är servicepriserna för ETA jämfört med Rolex?



Hallå Icaras! Jag sökte kvittot på servicen igår, hittar det inte för tillfället, men jag har för mig att det var 3500 nåstans där. Vad det beträffar prisskillnaden på Rolex och IWCs ETA-verk så har jag inget bra svar på det, men om jag skall gissa så 1000-1200kr kanske, men det är som sagt en gissning. IWC gör bra klockor och jag kan varmt rekommendera märket, trots Rolex nörd jag är.
 

Icaras

Rolex
Hallå Icaras! Jag sökte kvittot på servicen igår, hittar det inte för tillfället, men jag har för mig att det var 3500 nåstans där. Vad det beträffar prisskillnaden på Rolex och IWCs ETA-verk så har jag inget bra svar på det, men om jag skall gissa så 1000-1200kr kanske, men det är som sagt en gissning. IWC gör bra klockor och jag kan varmt rekommendera märket, trots Rolex nörd jag är.
Tack! Det är lugn, tänkte mest på att du nämnde att ETA var billiga att serva. Men 3500 är inte farligt, kanske kostar lite mer nu men fortfarande förhållandevis billigt :). Fan, nu blev man ju sugen på en IWC också... :arghh:
 

mega

Rolex
Påkostat inlägg, tack! Suktar också efter en IWC men trycker ner känslan så långt det går varje gång, måste börja sälja av...
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Helt otroligt vilket inlägg, så mycket lärande om IWC. Borde det inte kopieras/flyttas till en IWC-tråd? Jag fann den tack vare att jag sökte på novecento. Det blev tre träffar varav denna en. Otroligt!
 
Topp