• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens klocka av Aurum, onsdag v,5

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Kul tråd som jag har bommat!

Jag såg att allt tolv låg ute till försäljning på chrono 24 för något halvår sedan!
Prislappen låg runt 500.000 tusen!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jäkligt roligt att få ta del av denna intressanta historiken! Ser fram emot nya poster!:)

Detta är ett gammalt inlägg från en serie inlägg där jag fick igenom mina favoriter i samlingen för ett år sedan. Så det finns fler, bara att söka på forumet om du skulle vara intresserad.
 

Diogenes

Cartier
Detta är ett gammalt inlägg från en serie inlägg där jag fick igenom mina favoriter i samlingen för ett år sedan. Så det finns fler, bara att söka på forumet om du skulle vara intresserad.


Kommer det komma några fler inom snar framtid för alla oss som har läst de äldre inläggen ett par hundra gånger och nu lärt sig dem utantill?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kommer det komma några fler inom snar framtid för alla oss som har läst de äldre inläggen ett par hundra gånger och nu lärt sig dem utantill?

Det är väl egentligen inte jag som skall svara på det då jag inte tog initiativet förra gången. Men det är väl bara att börja fundera på vem du skulle vilja se bidra med lite mer info om deras ur. Lägg upp en tråd där folk kan ge förslag och sedan får man se om de vill.
 

Diogenes

Cartier
Det är väl egentligen inte jag som skall svara på det då jag inte tog initiativet förra gången. Men det är väl bara att börja fundera på vem du skulle vilja se bidra med lite mer info om deras ur. Lägg upp en tråd där folk kan ge förslag och sedan får man se om de vill.


Ja, det borde verkligen göras. En ny tråd i ämnet vore intressant.

Eftersom jag är obotligt förälskad i vintage-uren så är det egentligen, av egoistiska skäl, dessa klockor jag är intresserad av. Eftersom jag förmodar, av dina tidigare inlägg, också är din passion så måste jag ju fråga om inte du fått in något "göttit" den senaste tiden som vore intressant att skriva om? :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ja, det borde verkligen göras. En ny tråd i ämnet vore intressant.

Eftersom jag är obotligt förälskad i vintage-uren så är det egentligen, av egoistiska skäl, dessa klockor jag är intresserad av. Eftersom jag förmodar, av dina tidigare inlägg, också är din passion så måste jag ju fråga om inte du fått in något "göttit" den senaste tiden som vore intressant att skriva om? :)
Nje, efter att dessa skrevs är det endast en duoplan Jaeger som trillat in tror jag...
 

Icaras

Rolex
Spännande! Fanns även ett gäng i princip likadana ur som gick till Tyskland (som du nämner). Däribland Revue, Mimo mfl.
 
Kan inte förstå hur jag missat dessa intressanta berättelser dom borde bli en sticky i forumet. Hoppas du orkar skriva fler, Aurum.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kan inte förstå hur jag missat dessa intressanta berättelser dom borde bli en sticky i forumet. Hoppas du orkar skriva fler, Aurum.

Tack! Just i detta formatet kommer det nog inte mer på ett bra tag iaf, inte hänt så mycket sedan detta skrevs. Hoppas däremot att vi får igång en liten serie igen. Alltid kul att läsa lite personliga historier om ur inte alla känner så väl.
 
Tack! Just i detta formatet kommer det nog inte mer på ett bra tag iaf, inte hänt så mycket sedan detta skrevs. Hoppas däremot att vi får igång en liten serie igen. Alltid kul att läsa lite personliga historier om ur inte alla känner så väl.


Ja så är det, och det var riktigt skoj att läsa men samtidigt märker man hur lite man egentligen vet om klockor.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Japp då bumpar jag upp tråden för oss alla som kom in efter det att detta skrevs. Tyvärr är man ju dålig på att söka, speciellt när man inte vet vad man söker efter.....;)

Tack! För en mycket intressant tråd! Riktigt kul läsning och jag började söka direkt på Chrono24 och insåg att prislapparna var långt högre än min plånbok är tjock......så jag nöjer mig med att titta på bilder! Stort TACK!:)
 
Topp