• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens klocka av Aurum, söndag v.5

paradis

Audemars
Yes, stort tack för tid du har tagit dig att skriva, förklara, bilder, mm det var verkligen, fantastisk reportage.............:happyhappy:
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Applåder! Jag verkar ha missat resten av veckan.. Hoppas det går bra att gå baklänges?
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Skulle lätt byta bort vilken som helst av mina rollar (utom min 19019) mot din King Midas.
John Wayne's King Midas såldes väl på auktion för något år sedan, kommer inte ihåg vart.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Läste de här trådarna för ett år sedan då jag var ny i klockvärlden. Att läsa om dem nu var riktigt roligt och jag uppskattar dem om möjligt ännu mer nu. Kanske inte så konstigt i och för sig eftersom mitt eget kunnande är så mycket större idag. (även om jag fortfarande bara hunnit skrapa på ytan av allt som finns att veta om klockorna underbara värld).

Det är helt klart att denna typ av trådar och berättande är bland det trevligaste som finns att läsa på detta forum! Stort tack!
 

Icaras

Rolex
Läste de här trådarna för ett år sedan då jag var ny i klockvärlden. Att läsa om dem nu var riktigt roligt och jag uppskattar dem om möjligt ännu mer nu. Kanske inte så konstigt i och för sig eftersom mitt eget kunnande är så mycket större idag. (även om jag fortfarande bara hunnit skrapa på ytan av allt som finns att veta om klockorna underbara värld).

Det är helt klart att denna typ av trådar och berättande är bland det trevligaste som finns att läsa på detta forum! Stort tack!
Även jag läste dessa förra året som ny i klockträsket. Hade inte så mycket kunskap inom området och fnös för mig själv när jag läste Quartz-delen. Något som idag är helt omvänt, vem blir inte imponerad av en Stardust? Som dessutom kostade en del för sin tid.

Tackar för ett par riktigt välskrivna historier om armbandsurens första ljus! Och jag hoppas att fler tar initiativ till att skriva något som detta!

Stort tack :)
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Tack för läsningen Aurum
Lätt den fetaste boxen Rolex har släppt!
(Lånad bild)
g5cvjWL.jpg
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Bumpar upp denna med, då den var klart läsvärd (nu när jag då sökte efter trådar). Samma anledning till bumpen, den är till för främst oss som inte fanns på forumet när det skrevs, och som inte vet vad man vill söka efter eftersom man inte vet vad som skrivits.....om man inte lägger ned väldigt mycket tid för att läsa allt intressant och allt helt ointressant.....MEN detta är mycket trevlig läsning, som visar att någon lagt ned massor av tid för att berätta för oss andra!

Tack återigen @Aurum för trevlig läsning, fina bilder och historia!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Bumpar upp denna med, då den var klart läsvärd (nu när jag då sökte efter trådar). Samma anledning till bumpen, den är till för främst oss som inte fanns på forumet när det skrevs, och som inte vet vad man vill söka efter eftersom man inte vet vad som skrivits.....om man inte lägger ned väldigt mycket tid för att läsa allt intressant och allt helt ointressant.....MEN detta är mycket trevlig läsning, som visar att någon lagt ned massor av tid för att berätta för oss andra!

Tack återigen @Aurum för trevlig läsning, fina bilder och historia!
Tack för de vänliga orden! Mitt bidrag var bara en liten del av en omgångs "Dagens klocka". Min omgång hittar du här tex:

https://klocksnack.se/threads/dagens-klocka-av-aurum-david-jakobz-och-fabian-2013.23524/

Sedan finns det fler:

https://klocksnack.se/threads/dagens-klocka-av-whedda-jakob-dala-och-af-sjodahl-2014.24972/

https://klocksnack.se/threads/dagens-klocka-av-aleks-rozzy-och-tie-2015.35948/
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Stort Tack @Aurum , nu har jag att läsa!
Gumman har redan kollat på mig några gånger så jag får väl fortsätta lite senare......Tack i alla fall! för både länk och historier!
 
Topp