• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens klocka av Whedda, söndag v.20

Simpatico

Rolex
Vilken vecka det varit med tillhörande klockor. Grymt fint komponerad samling du sitter på.
Tack för all läsning och all tid som du lagt ner.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Gratulerar till nytillskottet. Sist men inte minst... :)

Stort, stort tack för denna vecka! Vilken jävla klockresa! Kommer återbesöka de här trådarna med jämna mellanrum.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Grattis till nytillskottet. Bra komplettering av en redan mångfasetterad samling riktiga klassiker. Hatten av!
Mycket väl skrivet dessutom, informativt och trevligt!
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Fantastisk klocka och väldigt välskrivet! Just DD på guldlänk är en klocka jag ska ha i samlingen någon dag:)
Tack för veckan Whedda, mycket lärorikt för min del.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Hatten av för sju grymma inlägg!

Det är verkligen kul att läsa hur initierat och passionerat du skriver om dina klockor, och det är roligt att du visar upp din fantastiska samling. Att kunna köra "ikoner" som samlingens röda tråd är onekligen imponerande. Jag ser fram emot att få följa dess fortsatta utveckling under decennier av ks-hängande!

Vilken är nästa klassiker i sikte? Känns som att en blancpain fifty fathoms skulle trivas fint i sällskapet...
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tack för trevlig läsning under veckan. Jag gillar att du har spjutspetsar från flera märken. Jag tor att PP Naitilus har blivit en ny drömklocka.
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Grattis! Inget dåligt sätt att avsluta din vecka på. Tack för ett gäng riktigt bra texter och fina bilder. Du har en samling som man blir ordentligt avundsjuk på :)
 

AgE

Omega
Bara att instämma i hyllningskören, en njutning att läsa och se. Undrar dessutom om du inte har forumets bästa, eller iaf bäst sammansatta, samling. Allt du visat upp den här veckan har varit fantastiskt.
 

Whedda

Rolex
Grym dinka, grymma inlägg, det tackar vi för, MEN jag har läst att OysterQuartz 5100 var först med safirglas?

Whedda

Du kan mycket väl ha rätt där. Jag var osäker på när Quartzserierna introducerades och jag visste bara att 5-siffriga referensen var först med Saphir och att Guldmodellerna lanserades några år innan stål. T ex DJ 16030 hade plexiglas trots samma tidsperiod.
 

Whedda

Rolex
Hatten av för sju grymma inlägg!

Det är verkligen kul att läsa hur initierat och passionerat du skriver om dina klockor, och det är roligt att du visar upp din fantastiska samling. Att kunna köra "ikoner" som samlingens röda tråd är onekligen imponerande. Jag ser fram emot att få följa dess fortsatta utveckling under decennier av ks-hängande!

Vilken är nästa klassiker i sikte? Känns som att en blancpain fifty fathoms skulle trivas fint i sällskapet...

Har ännu inte fattat riktigt de tycke för Fifty Fathoms för att motivera det priset men som jag nämnde i kommentarerna på nån av de tidigare artiklarna så är det nog snarare att putsa på snäppet vassare exemplar av det jag har än några direkta klassiker som lockat en längre tid.

Vore kul att uppgradera 14790 till den Nya Jumbon 15202 om jag kan komma överens med storleken eller att uppgradera 1675 till en Gilt efter att ha sett Per makalöst fina modell.

Vad som lockar just nu är ett dressat alternativ med lite mer spänning såsom en dresskronograf i guld eller liknande.
Jag är fortfarande ganska estetiskt orienterad och så fort jag känner att två klockor fyller precis samma syfte, estetik eller känsla tenderar en av dem att bli liggande och det finns inget jag ogillar mer än klockor (oavsett prisklass) som inte används. Då är det bättre att sälja och köpa något annat man gillar mer.
 
Topp