• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens klocka av Whedda, tisdag v.20

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Kul att läsa även den personliga relationen till klockan och egna reflektioner över ägandet, det lyfter inläggen. Återigen kvalitetspost. Uppskattas!

Jag hoppas att dessa, samt tidigare veckans klocka, skulle kunna klistras någonstans, detta är verkligen bland det bästa som skrivs på forumet och det vore kul om författarna premierades med en 'klkstring' för nedlagd tid. Ping daviden.

(PS och OT: till samma daviden : den nya funktionen med 'visa hela citatet' är så sjukt uppskattad och förbättrar forumet och läsbarheten typ 1000% eftersom folk uppenbarligen aldrig lär sig/bemödar sig om att citera korrekt. TACK!).
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Grymt inlägg med intressant historik! Tack! :)

Kul att läsa även den personliga relationen till klockan och egna reflektioner över ägandet, det lyfter inläggen. Återigen kvalitetspost. Uppskattas!

Jag hoppas att dessa, samt tidigare veckans klocka, skulle kunna klistras någonstans, detta är verkligen bland det bästa som skrivs på forumet och det vore kul om författarna premierades med en 'klkstring' för nedlagd tid. Ping daviden.

(PS och OT: till samma daviden : den nya funktionen med 'visa hela citatet' är så sjukt uppskattad och förbättrar forumet och läsbarheten typ 1000% eftersom folk uppenbarligen aldrig lär sig/bemödar sig om att citera korrekt. TACK!).


Det finns en tråd med alla "dagens klocka" samlade, jag antar att även dessa nya hittar dit. :)

https://klocksnack.se/threads/dagens-klocka-av-aurum-david-jakobz-och-fabian-2013.23524/
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Whedda, Återigen - tack.
Är så tramsigt glad över att någon plockat upp bollen i dagens klocka-projektet igen. Kvalitet, rakt igenom.

Monterar man istället på ett exklusivt band i svart alligator eller stingrocka får man en av världens vassaste smokingklockor. Och om någon av en anledning kommer fram för att (felaktigt) påtala att man minsann inte bär klocka till smoking med motiveringen – "Man ska inte bry sig om tiden när man är på fest" flippar du således bara runt boetten ett halvt varv, exponerar det ingraverade långfingret på bakboetten och tackar för visat intresse...

Ribbings ord är lag när det kommer till den här biten, och jag citerar helt enkelt i form av en screenshot.

Skärmavbild 2014-05-13 kl. 21.03.05.png


Det är alltså helt ok! Kör på. :)
 

Simpatico

Rolex
Bugar och tackar för ett underbart inlägg och ett skönt avslutande citat.
Har modellen uppe på " Need" listan och skall inköpas i framtiden.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Kul att läsa även den personliga relationen till klockan och egna reflektioner över ägandet, det lyfter inläggen. Återigen kvalitetspost. Uppskattas!

Jag hoppas att dessa, samt tidigare veckans klocka, skulle kunna klistras någonstans, detta är verkligen bland det bästa som skrivs på forumet och det vore kul om författarna premierades med en 'klkstring' för nedlagd tid. Ping daviden.

(PS och OT: till samma daviden : den nya funktionen med 'visa hela citatet' är så sjukt uppskattad och förbättrar forumet och läsbarheten typ 1000% eftersom folk uppenbarligen aldrig lär sig/bemödar sig om att citera korrekt. TACK!).


när alla skribenter skrivit klart kommer jag klistra en samlingtråd bland recensioner, precis som jag gjorde med förra årets upplaga.
 

Burgundy

Omega
2-Faktor
Grym text Whedda och fantastisk klocka! Reverson fick fart på mitt klockintresse och är en riktig klassiker och keeper.
 

mega

Rolex
Riktigt fin klocka, och riktigt bra text. Men jag måste ställa frågan som ingen törs ställa.... hur ser baksidan ut ?
 

DrDre

Patek
Trevligt klocka och välskrivet inlägg.

Ett förslag/tanke. Bör vi lägga dessa inlägg i en separate mapp eller kanske under "Recenssioner och Köpguide"? Det är ju synd att dessa rätt snabbt försvinner från förstasidan och efter det så är det många som aldrig kommer att se dem. Och det är ju synd då det är kvalitetsinlägg som är lika roliga att läsa om ett år som idag.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Hann inte läsa denna igår och ser att det finns en till precis när jag läst klart denna:D Blir inte bättre:)
 
Topp