• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens klockbaksida

Ako

Rolex
2-Faktor
IMG_0498.JPG
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Det är en Hai Shi 3Z112. Kinesiskt märke som tillverkades i Shanghai Third Watch Factory. Namnet betyder sjölejon. Har inte hunnit kolla tillverkningsår, men tidigt 70-tal borde det vara. Kinesiska standardverket i den (Tongji). Detta är en boett helt i stål, de gjorde en del kromplätterade också.
Framsida
2017-06-09 08.24.02.jpg
Tack! Ball, hade inte koll på det märket. Ska spana in dem på ebay :)
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Tack! Ball, hade inte koll på det märket. Ska spana in dem på ebay :)
Tveksamt att det dyker upp något där, tror aldrig jag sett någon på eBay. Detta var ett inhemskt märke och såldes inte utomlands. Har inte sett alltför många på Taobao heller (därifrån denna kommer)
Men önskar dig lycka till
 

Pistol_Pete

Panerai
Grym! 30/40-talstanks och 70-talstanks tycker jag om! Din känns verkligen som en nytolkning av klassisk design.
Tackar!
Det är en 70-talare som jag har bytt till mig här på forumet.
Jag servade den i vintras på ABC i Stockholm och klockdoktorn blev mäkta imponerad av index och de välvda "kortändarna" i tavlan eftersom han aldrig sett det förut. Vi slog en hel del i hans gamla Omegakataloger från tidig bronsålder men lyckades inte hitta just den konfigurationen.

Klockan och jag trivs ihop, så det är en keeper :)
 

Psykel

Patek
Tackar!
Det är en 70-talare som jag har bytt till mig här på forumet.
Jag servade den i vintras på ABC i Stockholm och klockdoktorn blev mäkta imponerad av index och de välvda "kortändarna" i tavlan eftersom han aldrig sett det förut. Vi slog en hel del i hans gamla Omegakataloger från tidig bronsålder men lyckades inte hitta just den konfigurationen.

Klockan och jag trivs ihop, så det är en keeper :)
Är tavlan lite blågrå eller är det en synvilla?
 
Topp