• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Anker. Handjagad.
IMG_20130505_153617_zps36bf01f2.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Cool! Gillar verkligen subsekund på dykare, tyvärr inte så vanligt på automatare, vad jag sett.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Jag njuter med dig och ditt fynd, själv hittar jag aldrig något på loppisar...som Argonaut skriver, häftigt med subsekund på dykare!
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Ankern köpte jag på Hötorget igår (söndag) av en klockhandlare. Mycket, mycket skit där och säkert betalade jag för mycket men vem bryr sig om sådant? Senare på dagen fick jag ett tips om att vara där tidigt på söndagsmorgnarna, gå förbi klockhandlarna och direkt till de som normalt säljer annat än klockor. Jag ska testa det till hösten ;)

Edit: det kan hjälpa att fråga också. De som har klockor lägger ofta inte upp de finare eftersom det stjäls friskt.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Hötorget brukar vara en del taskiga klockor, tipset är bara fråga sig runt, ibland ramlar man över en del roliga klockor på de mest otippade ställena.
 

Viking

Cartier
Första dagen då vår lokala sommar loppis öppnade hittade jag den här reliken från starwars i en låda med gamla mynt.
31 miljoner i det moderna 1040 verket som daterar den till 69-70. Fungerar ok men behöver en service. Priset? den var dyr! 70 spänn men då prutade jag ner den till 50 spänn och fick den eftersom den saknade band/länk. Vad ska en sådan här ha mellan luggarna?
Sensmoral! Besök loppisar i sommar! Plötsligt händer det...

 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Första dagen då vår lokala sommar loppis öppnade hittade jag den här reliken från starwars i en låda med gamla mynt.
31 miljoner i det moderna 1040 verket som daterar den till 69-70. Fungerar ok men behöver en service. Priset? den var dyr! 70 spänn men då prutade jag ner den till 50 spänn och fick den eftersom den saknade band/länk. Vad ska en sådan här ha mellan luggarna?
Sensmoral! Besök loppisar i sommar! Plötsligt händer det...


Riktigt fin speedmaster III.
Vill du flippa är det bara och höra av sig ; )
 
  • Like
Reactions: Ako

KMS

Rolex
Första dagen då vår lokala sommar loppis öppnade hittade jag den här reliken från starwars i en låda med gamla mynt.
31 miljoner i det moderna 1040 verket som daterar den till 69-70. Fungerar ok men behöver en service. Priset? den var dyr! 70 spänn men då prutade jag ner den till 50 spänn och fick den eftersom den saknade band/länk. Vad ska en sådan här ha mellan luggarna?
Sensmoral! Besök loppisar i sommar! Plötsligt händer det...


Inte det att jag är missunnsam men va FAN vilken flax! Skulle du vilja flippa den kan jag tänka mig att gå så långt som att trippla priset som du gav (skaplig procentuell vinst på det...:) !)

Grymt fynd! Grattis!
 

POO

Panerai
J*vlar vilket fynd! Sådant man bara läser och drömmer om!!! Kommer bli tufft att toppa!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Första dagen då vår lokala sommar loppis öppnade hittade jag den här reliken från starwars i en låda med gamla mynt.
31 miljoner i det moderna 1040 verket som daterar den till 69-70. Fungerar ok men behöver en service. Priset? den var dyr! 70 spänn men då prutade jag ner den till 50 spänn och fick den eftersom den saknade band/länk. Vad ska en sådan här ha mellan luggarna?
Sensmoral! Besök loppisar i sommar! Plötsligt händer det...
Iskallt att pruta på detta objekt som redan var ett fynd av magnitud, jag hade inte pallat utan hade med uselt pokerfejs studsat av nervositet...:)
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Första dagen då vår lokala sommar loppis öppnade hittade jag den här reliken från starwars i en låda med gamla mynt.
31 miljoner i det moderna 1040 verket som daterar den till 69-70. Fungerar ok men behöver en service. Priset? den var dyr! 70 spänn men då prutade jag ner den till 50 spänn och fick den eftersom den saknade band/länk. Vad ska en sådan här ha mellan luggarna?
Sensmoral! Besök loppisar i sommar! Plötsligt händer det...

cooolt, jag ser mest rostiga plåthinkar o gamla klappträn på de "loppisar" jag hittar...
tungt att pruta så hårt... men det hör väl till, annars hade säljaren blivit misstänksam...??? :D
 

hejo

Panerai
Förra veckan var jag på en plats som liknade en loppis på Malorca
DSC_0113_zps6cbc20da.jpg


DSC_0114_zps226fc531.jpg


Jag köpte rubbet för en hundring, mest nöjd är jag med IWC, riktig toppendinka, säg bara inte att jag blev lurad... :confused:

/Henrik
 

Icaras

Rolex
Blir loppis i Lund imorgon, hoppas på att fynda innan andra mögeldykare på KS dyker upp....
Kan ju alltid drömma om att göra ett fynd som viking... :(
 

Landshark

Cartier
Lite OT. Sorry, men jag kommer att tänka på Homer Simpsons på loppmarknad: "Junk, junk...[rotar och slänger grejer] tar upp en karta extremt dyrbara frimärken, konstaterar att de är felvända och slänger undan. Tra upp en fiol och läser/konstaterar: "Stradi-who-vius?" innan han slänger undan den..."
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Första dagen då vår lokala sommar loppis öppnade hittade jag den här reliken från starwars i en låda med gamla mynt.
31 miljoner i det moderna 1040 verket som daterar den till 69-70. Fungerar ok men behöver en service. Priset? den var dyr! 70 spänn men då prutade jag ner den till 50 spänn och fick den eftersom den saknade band/länk. Vad ska en sådan här ha mellan luggarna?
Sensmoral! Besök loppisar i sommar! Plötsligt händer det...

Fy f..Den som har skola det vara givet, som det heter i bibeln ;)
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor


Lycka till, jag har aldrig hittat något särskilt intressant där... :arghh:
Fast jag har kanske inte den rätta tekniken, sitter ni i denna tråd inne med några tips att dela med er av? Gäller det att vara där innan försäljarna ens packat upp? Eller ska man halvspringa genom hela längan med bord för att få en snabb överblick och förhoppningsvis hitta något före alla andra? Gäller det att vara först på ett objekt, eller bryr sig normalt folk inte om en IWC-dressare?

...Eller ska man kanske bete sig normalt och helt enkelt hoppas?:D
 

Icaras

Rolex
Lycka till, jag har aldrig hittat något särskilt intressant där... :arghh:
Fast jag har kanske inte den rätta tekniken, sitter ni i denna tråd inne med några tips att dela med er av? Gäller det att vara där innan försäljarna ens packat upp? Eller ska man halvspringa genom hela längan med bord för att få en snabb överblick och förhoppningsvis hitta något före alla andra? Gäller det att vara först på ett objekt, eller bryr sig normalt folk inte om en IWC-dressare?

...Eller ska man kanske bete sig normalt och helt enkelt hoppas?:D
Har väl två metoder förutom att komma tidigt... antingen går jag lugnt och tittar på ena sidan och andra sidan tillbaka eller så springer jag fort genom medans jag kollar in båda sidor för att sedan gå ett varv senare i lugn takt.

Har själv sålt där ett par gånger och varje gång har det varit någon i högt tempo som frågat "Har ni *insert valfritt objekt*?" innan vi ens packat upp. Har en känsla av att det är dessa som kammar hem fynden :(

Idag blev det bara tre stycken playstation 1 spel (40kr) som senare ska in på tratten, annars inget kul.
 
Topp