• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Eftersom denna tråd håller igång så tänkte jag passa på att ställa två frågor.
1. Finns det någon stor loppis i Skåne som är värd att besöka utöver Esplanaden i Lund?
2. Har man sämre chanser att fynda om man har en klocka runt handleden? "Är det där en sån där Råååleks?" kommer försäljarna kanske viska i varandras öron och peka på min Orient... En gammelomega fungerar kanske inte heller särskilt bra? Bör man gå med bar arm ( :bawling: ) för att de inte ska ana ugglor i mossen? Överanalyserar jag?
 

F-L-P

Panerai
Var det inte någon som hittade en PP golden ellips way back på loppis? visserligen bara head only :D

Jag kör klocklöst på loppisar, men tycker att alla tar hutlöst betalt nuförtiden...
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Gick en vända i gamla stan och fyndade två småslitna klockor som dock går bra :)
En certina waterking
ta9yzeza.jpg

och en Gala super
4ymadu9e.jpg
 
C

China

Guest
Det var inga stora slantar :)
Tror faktiskt att certinan kan få enkel polering och bli fin.
Gala super vet jag inget om och tavlan är lite skadad.
Kanske nån tex China vet nåt;)

Gala tillverkades av Liengme & Co. SA från Cormoret i Schweiz, tyvärr har jag ingen info om varken ref. eller urverk till den här modellen. Lite kul att flera udda klockor från Liengme & Co börjat dyka upp på klocksnack, Spencer66 postade en ganska nyligen.

https://klocksnack.se/threads/info-sökes.7476/
 

Knät

Cartier
Gick en vända i gamla stan och fyndade två småslitna klockor som dock går bra :)
En certina waterking och en Gala super

Här kommer ett litet fyndtips.. Väldigt nära (alltså på samma ö) där du fyndade dom där så finns det en gammal Seiko och nånting annat halvfult för ett fyndpris.. Har för mig att det var 100:- för den ena och 50:- för den andra. Jag hade dock inga kontanter när jag hittade dom och frugan orkade inte vänta på att jag skulle springa 150 meter bort till Kornhamstorg och ta ut pengar.. Så intresserade var jag inte heller..
Långt in till vänster hängde dom i huvudhöjd.. Kan ta ett tag att hitta dom bland alla andra tusentals konstiga prylar..
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
I morse gav jag mig ut på jakt för att se om loppisar är lika glamourösa som ni har fått dem att framstå att vara. Efter att ha gått en bit på södra esplanaden så var det som slog mig inte vilka fynd man kunde göra, utan i stället vilken uppsjö av kopior som fanns att tillgå. Det sorgliga var inte killen som stod med 10-15 stycken nya "Rolex" och "Omegor", utan att kopiorna liksom smög sig in även på de andra borden, där det i övrigt var hyfsade saker. Det var ju till och med kopior på parfymklockor som såldes! :rage:



När jag hade gått hela längan så stod jag där tomhänt. Jag var besegrad. Det enda som återstod var att ta samma väg tillbaka igen, skammens väg. Folk stannade upp med sina barnvagnar och golvlampor endast för att hånskratta åt mig. Jag var han som inte hade funnit det han sökte. Halvvägs tillbaka var jag ångestladdad, skulle jag kanske jaga en revolver eller en snara i stället för en Longinesdressare? :bag:

Då lade jag plötsligt märke till ett bord som inte hade stått där innan. Försäljaren som var försedd med lupp ingav vissa förhoppningar. På bordet ligger det bland annat en "Breitling" och två "Datejust", men där ligger även någonting annat. Jag anade en och annan Seikologga, där låg även ett fint Tärnan-fickur. En eternadressare med subsekund lockade, men mannen hade vett att ta betalt. Summorna han föreslog var kanske lite i överkant i förhållande till det halvrisiga skicket som de flesta av dinkorna var i. Men det blev ett köp, och jag skulle nog våga mig på att säga att det var det största fyndet på bordet... :nailbiting:

Vad köpte jag då? Jo, jag köpte en :glycine:!


Skräplänk

Här tillsammans med morgonens andra fynd

Det var trångt, men jag klarade av att få på den på ett nato.
Den trevliga herren var också vänlig nog att byta batteri i nytillskottet. :pompus:
Det här får vi göra om!
 

Icaras

Rolex
I morse gav jag mig ut på jakt för att se om loppisar är lika glamourösa som ni har fått dem att framstå att vara. Efter att ha gått en bit på södra esplanaden så var det som slog mig inte vilka fynd man kunde göra, utan i stället vilken uppsjö av kopior som fanns att tillgå. Det sorgliga var inte killen som stod med 10-15 stycken nya "Rolex" och "Omegor", utan att kopiorna liksom smög sig in även på de andra borden, där det i övrigt var hyfsade saker. Det var ju till och med kopior på parfymklockor som såldes! :rage:



Det här får vi göra om!
Grattis!

Saken är den att man blir glad av allt så länge man inte går tomhänt :)
Brukar snacka en runda med mannen med klockbordet och ta mig för pannan när jag ser asiaten med rolle kopiorna :D
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Jagade lite på Öland idag!
Investerade hela 400kr i dessa två!
324A3A34-A63C-4BE0-81A1-9275FD039CC6-3093-000001F64457238F_zps3846c99e.jpg


Hytten är lite slipad samt inte original lume va de verkar :)

Ja e nöjd

Häftiga, speciellt Glashütten! Trevligt också att Seikon är automatisk, det verkar ju mest finnas quartzare ute på loppisar. Själv har jag börjat få för vana att gå in varje second hand-affär jag passerar när jag har möjlighet, dock har jag inte hittat något rolig... än!
 

Hardy

Thug
Häftiga, speciellt Glashütten! Trevligt också att Seikon är automatisk, det verkar ju mest finnas quartzare ute på loppisar. Själv har jag börjat få för vana att gå in varje second hand-affär jag passerar när jag har möjlighet, dock har jag inte hittat något rolig... än!

Ja hytten är ju 26 jewels också:) och båda tickar fint :) kämpa på!!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Jagade lite på Öland idag!
Investerade hela 400kr i dessa två!

Hytten är lite slipad samt inte original lume va de verkar :)

Ja e nöjd

Fin fångst, Seikon är dressigt snygg och Glashütten cool! Jag frossar i andras loppisfynd men inser att mina lyser med sin frånvaro....:)
 

Hardy

Thug
Vart hittade du dessa? varit på 20 loppisar på Öland under veckan och inte hittat mer än ett fickur märkt med Breguet och en Timex som är sönder :arghh:
fan, du har alltså skannat av ön... tänkte ju ja göra.

lite norr om löttorp ligger en antikaffär som är av den lite högre klassen, mer kvalitetsprylar och såklart högre priser. de hade en del mekaniska ur. nån atlantic och en schysst gammal vulcan med orginalbox i toppskick, den skulle han ha 800 för. de flesta tickade inte och var i skitskick. men de ja köpte tickar fint. (haft seikon på mig sen ja köpte den och den håller tiden, dock vill den inte växla dag utan bara datum. eller så vet ja inte hur det funkar)
 
Topp