• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

80 talet ringde och ville ha sin klocka tillbaka :) Men för 20 :- och 9:- för ett batteri tyckte jag att samlingen kunde utökas med en GUL på originalband . Fast jag får visst ställa om visarna ....
P1040524.JPG
 

Maro

Audemars
Vi tar en till. Inte strikt "dagens". Jag köpte den på 90-talet, i en av de där små butikerna på Södermalm som handlar med begagnad teknik och elektronik. Vill minnas att jag prutade ner den till 475 kronor. Hojta gärna om ni har ett 20 mm Tropic över, eller ett signerat spänne till ett. Tror den levererades så när den var ny. :)
zybpuzq.jpg
Riktigt fin, har länge funnit på min måste köpa lista!! Grym
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Riktigt fin, har länge funnit på min måste köpa lista!! Grym
Tack! Den är faktiskt grym. Visste inte ens att modellen fanns när jag hittade den. Kände till märket och drömde om en Jet eller Super Jet. Men jag ska inte klaga. Hade en fruktansvärd flax som hittade den till det priset. Har dåligt samvete att jag inte kostat på den en service. Den har legat några år nu...
 

Maro

Audemars
Tack! Den är faktiskt grym. Visste inte ens att modellen fanns när jag hittade den. Kände till märket och drömde om en Jet eller Super Jet. Men jag ska inte klaga. Hade en fruktansvärd flax som hittade den till det priset. Har dåligt samvete att jag inte kostat på den en service. Den har legat några år nu...
Helt klart kul köp, plock ur tummen och lämna in den för service. Det är den värd
 

Gnomon

Cartier
Alpina... absolut inte ett fynd... betalade lika mycket som för mina två senaste Seamasters, men jag räknar med att kunna sälja den med vinst om jag skulle tröttna på den..

Jag demonterat det självklara flexbandet, polerat glaset, plockat skräp från urtavlan och satt dit ett billigt standardband.
Jag har ingen klocka i denna färgskala, den är fin men känns kanske lite "enkel"...?
IMG_2200.JPG
 

seikoswede

Panerai
Hej på er!

Har varit med upptagen med annat i livet och har tvingat mig själv att avstå både från klocksnackande och klockinköp.

Men idag sprack bubblan då jag förhoppningsvis fyndade på loppis?

Först ut en Mauthe 50-talare som tydligen presenterades för lyckliga VW-ägare när de kört 100000km.
Fint skick och har originalarmbandet kvar. Verkar funka men skall låta någon kika på den innan jag drar upp den.

Här en länk för de särskilt intresserade:
http://forums.watchuseek.com/f11/german-mauthe-vw-100-000-km-653818.html#/topics/653818?_k=v0ockv

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg


Sedan en Seiko Quartz Chrono med alarm, 7T32-6A50. Förhoppningsvis är det bara att byta batteri?

Sist ut en Glashütte Spezimatic som ser ganska ok ut exteriört men som behöver nya visare och säkert en hel del fix interiört?

image.jpeg


Skönt att vara tillbaka och vem kan klaga över 250 spänn?

Tack för titten och trevlig helg!

Jim
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Hej på er!

Har varit med upptagen med annat i livet och har tvingat mig själv att avstå både från klocksnackande och klockinköp.

Men idag sprack bubblan då jag förhoppningsvis fyndade på loppis?

Först ut en Mauthe 50-talare som tydligen presenterades för lyckliga VW-ägare när de kört 100000km.
Fint skick och har originalarmbandet kvar. Verkar funka men skall låta någon kika på den innan jag drar upp den.

Här en länk för de särskilt intresserade:
http://forums.watchuseek.com/f11/german-mauthe-vw-100-000-km-653818.html#/topics/653818?_k=v0ockv

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg


Sedan en Seiko Quartz Chrono med alarm, 7T32-6A50. Förhoppningsvis är det bara att byta batteri?

Sist ut en Glashütte Spezimatic som ser ganska ok ut exteriört men som behöver nya visare och säkert en hel del fix interiört?

image.jpeg


Skönt att vara tillbaka och vem kan klaga över 250 spänn?

Tack för titten och trevlig helg!

Jim
Eller min post här på ks! ;)

https://klocksnack.se/threads/håller-din-bil-i-100-000km-mauthe.32355/#post-713526
 

Macklin

Cartier
Hej på er!

Har varit med upptagen med annat i livet och har tvingat mig själv att avstå både från klocksnackande och klockinköp.

Men idag sprack bubblan då jag förhoppningsvis fyndade på loppis?

Först ut en Mauthe 50-talare som tydligen presenterades för lyckliga VW-ägare när de kört 100000km.
Fint skick och har originalarmbandet kvar. Verkar funka men skall låta någon kika på den innan jag drar upp den.

Här en länk för de särskilt intresserade:
http://forums.watchuseek.com/f11/german-mauthe-vw-100-000-km-653818.html#/topics/653818?_k=v0ockv

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg


Sedan en Seiko Quartz Chrono med alarm, 7T32-6A50. Förhoppningsvis är det bara att byta batteri?

Sist ut en Glashütte Spezimatic som ser ganska ok ut exteriört men som behöver nya visare och säkert en hel del fix interiört?

image.jpeg


Skönt att vara tillbaka och vem kan klaga över 250 spänn?

Tack för titten och trevlig helg!

Jim

Jag gillar den där Mauthen skarpt. Nu får du bara ta och köpa en matchande folka.;)
 

jabla

Sarlacc
Hej på er!

Har varit med upptagen med annat i livet och har tvingat mig själv att avstå både från klocksnackande och klockinköp.

Men idag sprack bubblan då jag förhoppningsvis fyndade på loppis?

Först ut en Mauthe 50-talare som tydligen presenterades för lyckliga VW-ägare när de kört 100000km.
Fint skick och har originalarmbandet kvar. Verkar funka men skall låta någon kika på den innan jag drar upp den.

Här en länk för de särskilt intresserade:
http://forums.watchuseek.com/f11/german-mauthe-vw-100-000-km-653818.html#/topics/653818?_k=v0ockv

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg


Sedan en Seiko Quartz Chrono med alarm, 7T32-6A50. Förhoppningsvis är det bara att byta batteri?

Sist ut en Glashütte Spezimatic som ser ganska ok ut exteriört men som behöver nya visare och säkert en hel del fix interiört?

image.jpeg


Skönt att vara tillbaka och vem kan klaga över 250 spänn?

Tack för titten och trevlig helg!

Jim
Grattis till klockorna men framförallt roligt att du hittat hit igen.
 

Gnomon

Cartier
Dagens... ?? Nää, köpte denna för ca 20 år sedan, sålde den sedan till en kompis..
Han går runt med en Suunto på armen så jag fick nog och sa typ "Ta hit klockjävlarna du köpte av mig.."
Jag hade räknat med en Lemania med zontavla och en svart kronograf men fick denna i stället, undrar var de andra klockorna tog vägen..?
IMG_2229.JPG
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Loppis? Nja.
Fynd? Nope.
...ibland kanske man borde strunta i att lägga instegsbud på Auctionet - "bara för att..."

IMG_5615.JPG

En del av skrotet som dök upp i välemballerad låda.

IMG_5616.JPG

Jag vet att Timex mest är skit, och knappt värt korvören, men nånstans gillar jag ändå denna. Lite smårolig...

IMG_5618.JPG

Likaså denna. Även om det, av storleken att döma, är ett pojkur.

IMG_5617.JPG

Knasigt blå östtysk, någon?

IMG_5619.JPG

Egentligen denna som jag tyckte var lite rolig när jag satt och "rödvinsfyllebjöd" en fredag kväll.

Men nu vet jag inte riktigt...

Lutar åt att allting bara varit här hemma och vänt. Tratten nästa!
 

Rolfen

Rolex
Loppis? Nja.
Fynd? Nope.
...ibland kanske man borde strunta i att lägga instegsbud på Auctionet - "bara för att..."

IMG_5615.JPG

En del av skrotet som dök upp i välemballerad låda.

IMG_5616.JPG

Jag vet att Timex mest är skit, och knappt värt korvören, men nånstans gillar jag ändå denna. Lite smårolig...

IMG_5618.JPG

Likaså denna. Även om det, av storleken att döma, är ett pojkur.

IMG_5617.JPG

Knasigt blå östtysk, någon?

IMG_5619.JPG

Egentligen denna som jag tyckte var lite rolig när jag satt och "rödvinsfyllebjöd" en fredag kväll.

Men nu vet jag inte riktigt...

Lutar åt att allting bara varit här hemma och vänt. Tratten nästa!
Jag känner igen mig så mycket (även om jag håller mig till singel malt istället för rödvin), har en jäkla förmåga att bjuda på saker som jag helt klart klarar mig utan. Men någon gång emellanåt blir det några små fynd (fick tex en Omega från 1950 för 900kr i helgen) och all skit är glömd. Ditt köp är dock inte fullt så galet som mina brukar bli, Timexen med rutorna på är ju tuff på riktigt.
Bjöd och ledde på en otrevligt modern Raymond Weil på Kaplans pantauktion idag och blev riktigt glad att jag blev överbjuden i sista sekund. Underbart när man blir räddad från sina misstag.:)
 
Topp