• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

hooods

Panerai
2-Faktor
Denna skulle slängas av några släktingar, vilket jag tyckte var synd. Går som den ska. Junghans från 30/40 tal verkar det som?
DSC_0491_zpsh8xj5shf.jpg

DSC_0493_zpsjw54af4j.jpg

DSC_0490_zpsvueythia.jpg
 

Martin Lovasz

Audemars
Vet inte vem som äger namnet Bently idag men det är ett gammalt märke, senast jag tittade i en fanns det ett Hong Kong tillverkat "Swiss parts" verk i. Så vad står det under sexan? :)
 

forsii

Omega
Vet inte vem som äger namnet Bently idag men det är ett gammalt märke, senast jag tittade i en fanns det ett Hong Kong tillverkat "Swiss parts" verk i. Så vad står det under sexan? :)
Ingenting tyvärr. Sedan är det en quartzare också men jag är nöjd i vilket fall som helst. Fick en fin klocka för en liten peng när det vanligtvis enbart brukar vara fantomenklockor eller regal där nere på loppisen! :)
 

Husse

Patek
Jaha då blir det dubbelpost då jag la ut detta i den andra loppisfyndtråden...
Denna köptes av mig förut idag. Nu har jag dragit upp och ställt den, mjuk i uppdraget + snygg gubblänk!
image.jpg

Lagom stor!
image.jpg

Gubblänken kunde vara i bättre skick!
image.jpg

Men jag betalade inte 200kr ens då det är 25-50% rabatt. Då lokalerna ska vara tömda till nyår!
 

Camo00

Patek
Jaha då blir det dubbelpost då jag la ut detta i den andra loppisfyndtråden...
Denna köptes av mig förut idag. Nu har jag dragit upp och ställt den, mjuk i uppdraget + snygg gubblänk!
image.jpg

Lagom stor!
image.jpg

Gubblänken kunde vara i bättre skick!
image.jpg

Men jag betalade inte 200kr ens då det är 25-50% rabatt. Då lokalerna ska vara tömda till nyår!
Det kallar jag fynd!! Atlantic är grymt bra grejer!!
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Jaha då blir det dubbelpost då jag la ut detta i den andra loppisfyndtråden...
Denna köptes av mig förut idag. Nu har jag dragit upp och ställt den, mjuk i uppdraget + snygg gubblänk!
image.jpg

Lagom stor!
image.jpg

Gubblänken kunde vara i bättre skick!
image.jpg

Men jag betalade inte 200kr ens då det är 25-50% rabatt. Då lokalerna ska vara tömda till nyår!

Trevlig klocka!
Verkar den hålla tiden?

Längesedan jag fyndade något i klockväg nu, hittade dock en 80 år gammal Zeiss-kikare precis nyss som jag är väldigt väldig nöjd med :)
 

Husse

Patek
Trevlig klocka!
Verkar den hålla tiden?

Längesedan jag fyndade något i klockväg nu, hittade dock en 80 år gammal Zeiss-kikare precis nyss som jag är väldigt väldig nöjd med :)

Jo, den sköter sig riktigt bra! Som det verkar just nu, kommer den att fela mindre än en minut per dygn.
Det är ruskigt roligt att stöka runt på loppisar och liknande!
 

Husse

Patek
Tänkte byta till en annan rem.
Sen slog jag mig själv i ansiktet och rengjorde och olja den säkerligen välanvända lädernaton.
Håller tiden bra och har en underbar karaktär.
Blev lite orolig att du skulle byta den! Det är ju den detaljen som gör denna klocka till något alldeles extra! ;)
 
Topp