• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Yay!!!!
Hittar ingen info om modellen.
Några gamla ebayauktioner som nämner militärt ursprung.
År?
Något värde?

Utan att vara speciellt inläst: ser ut som en 50-talare sett till stilen, förmodligen ingen egentlig militär anknytning, utan snarare gjort i militärstil. Värdet överstger inte tusenlappen skulle jag tro. Mycket snygg klocka, dock! :)

Kan ha fel, finns där några serienummer/stämplar osv som tyder på militär anknytning?
 

mps

Cartier
Utan att vara speciellt inläst: ser ut som en 50-talare sett till stilen, förmodligen ingen egentlig militär anknytning, utan snarare gjort i militärstil. Värdet överstger inte tusenlappen skulle jag tro. Mycket snygg klocka, dock! :)

Kan ha fel, finns där några serienummer/stämplar osv som tyder på militär anknytning?
Så jag sett på det också.
En modell som inspirerats av krigsklockorna.
Står ingen märkning på det som säger något.
 

seikoswede

Panerai
IMG_7283.JPG
15 kr på loppis häromdagen. Wemalux 17 juveler.

Funkar men behöver nytt glas och säkert lite invärtes service. Brukar inte vara så förtjust i liknande ur men den här kan bli fin. Får väl se hur det blir när urmakaren kikat på den?

Jim
 

Gnomon

Cartier
Satt med en tallrik Bengali Meatballs och en boettöppnare i högsta hugg..
Knapparna funkar inte, och när man stoppar i batteriet så börjar klockan på 12.00 Måndag den 1a i månaden, så vad gör man inte för att åtminstone tiden och dagen skall stämma, datumet är ju bara att ge up...
IMG_2508.JPG
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Satt med en tallrik Bengali Meatballs och en boettöppnare i högsta hugg..
Knapparna funkar inte, och när man stoppar i batteriet så börjar klockan på 12.00 Måndag den 1a i månaden, så vad gör man inte för att åtminstone tiden och dagen skall stämma, datumet är ju bara att ge up...
IMG_2508.JPG
Äsch... Bara att vänta till en månad som verkligen börjar med en måndag!
...jävlar vad surt om någonting skulle komma emellan vid lunchtid den dagen, dock! :D
 

seikoswede

Panerai
Gårdagens "fynd".

Blev lite småexalterad när jag hittade den här lilla asken på Myrorna igår.

IMG_7342.JPG


Men det var bara ett stoppur från Minerva.

IMG_7343.JPG


Men är ganska nöjd ändå då det fungerar och är i riktigt hyggligt skick.
Har inte lyckats öppna det så jag har ingen aning om hur den ser ut innuti.

Baksidan pryds av något som ser ut som rester av en Pelican logga?

IMG_7344.JPG


Rent ekonomiskt var det väl inget stort fynd men 150 spänn är ju inget att snacka om.

Trevlig söndag!

Jim
 

Bilagor

  • IMG_7342.JPG
    IMG_7342.JPG
    54.8 KB · Visningar: 19

rogart-63

Patek
Gårdagens "fynd".

Blev lite småexalterad när jag hittade den här lilla asken på Myrorna igår.

IMG_7342.JPG


Men det var bara ett stoppur från Minerva.

IMG_7343.JPG


Men är ganska nöjd ändå då det fungerar och är i riktigt hyggligt skick.
Har inte lyckats öppna det så jag har ingen aning om hur den ser ut innuti.

Baksidan pryds av något som ser ut som rester av en Pelican logga?

IMG_7344.JPG


Rent ekonomiskt var det väl inget stort fynd men 150 spänn är ju inget att snacka om.

Trevlig söndag!

Jim
Asken kanske är värd mer än innehållet ? :p
 

DrKlocka

Audemars
Söndagsmarknad i Aten - En Harlo Chronographe Suisse med lagom patina. Sliten gulddouble på bandhornen men går bra och håller tiden perfekt sju timmar senare. Kompletterad med ett NOS alligatorpräglat läderband. Tyvärr inte helt kaffepengar, men en totalkostnad på 134 € känns helt klart som en bra deal!
IMG_20161127_172732457~2.jpg
 
Topp