• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Pictor

Audemars
Ännu ett litet loppis fynd:)
20170126_002901.jpg
20170126_002915.jpg
20170126_002953.jpg
Jillar deras gamla typsnitt, jag får hoppas få se det i framtiden på någon återuppstånden 50-60 talare.
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Var loppis idag på Hötorget, gick förbi men fanns som vanligt inget vettigt i klockväg..
En gubbe hade massa kopior och kanske 2-3st äldre mekaniska ur, men de var inget att ha :(
 

Macklin

Cartier
Hittade denna på loppis idag, ingen klocka men tillbehör till klocka! En ask vad jag tror har innehållit ett Omega fick-ur. nån som vet vad jag köpt?

Ask4.jpg
Ask2.jpg ask3.jpg Ask1.jpg

Jag tänker att det är en ask till ett damur som saknar sitt "stativ" som klockan ska ligga på. Nåt i stil med detta:
497.128d.jpg


Hade det varit en fickursask hade det förmodligen funnits en urskålning så att inte uret ligger och slår runt mot askens sidor.
 

Fezze

Omega
Jag tänker att det är en ask till ett damur som saknar sitt "stativ" som klockan ska ligga på. Nåt i stil med detta:
497.128d.jpg


Hade det varit en fickursask hade det förmodligen funnits en urskålning så att inte uret ligger och slår runt mot askens sidor.
Sedär, så kan det vara! Asken är ganska liten och inte särskilt hög. Är nog en väldigt liten damklocka isåfall :)
 

Sfbio

Omega
Grymma loppisfynd, grattis! :)

Känner själv att det blir svårare och svårare att hitta något på loppisar (klockor iaf), folk är alldeles för medvetna idag...

Tack! Ja dom var rätt schyssta :) jag har turen att känna en som köper dödsbon och då och då hittar en klocka eller två . Så brukar ofta få första tjing på dom , så man är lite bortskämd där :)

Edit: han bedriver en loppis också.
 
Senast ändrad:
Topp