• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Pictor

Audemars
Bortsett från"filter" som du har helt rätt i, så är det så skönt att vi kan känna glädje i våra små kap. Club 2000 med länk och Box är ett fint bevis bland andra att den här tråden har mycket hjärta och kommer att leva länge.
 

remag

Cartier
Dagens fynd fotade vid grannens skruvstycke.
IMAG0880.jpg
 

seikoswede

Panerai
Fina brevknivar, särskilt Saaben. :)
Trevligt att fler gillar dessa fornfynd. Jag har svårt att inte köpa brevknivar på loppis om jag ser nåt fint.

Tackar!:)

Båda knivarna är märkta med SAAB men det syns lite dåligt på bilderna. Får lägga upp en bättre bild i tråden för knivtokar.
Det är sällan man hittar några roliga brevknivar men de här var för fina för att inte få följa med hem.

Jim
 

bombadill

Omega
2-Faktor
Hittade denna på ett loppis häromdagen. Vet ingenting om märket, Arla. Men swiss made på urtavlans underkant kändes det värt att chansa för 10kr.

Visade inte mycket livstecken i början men började sakta och säkert ticka igång, följer tiden väldigt bra nu :)
Någon som känner till något om klockan?
 

Bilagor

  • 16735512_10154581279347585_2121287661_o.jpg
    16735512_10154581279347585_2121287661_o.jpg
    93.2 KB · Visningar: 187
  • 16763572_10154581280177585_288816709_o.jpg
    16763572_10154581280177585_288816709_o.jpg
    110.2 KB · Visningar: 165
Senast ändrad:

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Har du testat mutter med superlim? Kolla först så att limmet släpper med aceton! Inte kul med en mutter mot armen;)
Haha!! Väl tänkt.
Luckan snurrar ca trekvart men släpper inte i något läge. Dags för övervåld helt enkelt.
Skulle gärna få igång den. Tycker ju klockan är riktigt snygg på sitt lilla vis.
 

molkosaki

Breitling
Den som ändå hade en batterilucka att bråka med...Blir klart avundsjuk när jag läser här om Timex,Arla och andra fynd....Idag kikade jag in på Erikshjälpen Borås , trevligt ställe kika på , men klockor.....niente,nada,null (bortsett från trasig Yves Rocher reklamkocka ). Är det boråsarnas knallementalitet som är problemet undrar jag ?? Bor alla ni som fyndar långt ute i obygderna där man föredrar solur , ratar GPS och tittar på vilken sida om trädet myrstackarna ligger . Jag bara undrar ?! :grumpy:
 

Husse

Patek
Den som ändå hade en batterilucka att bråka med...Blir klart avundsjuk när jag läser här om Timex,Arla och andra fynd....Idag kikade jag in på Erikshjälpen Borås , trevligt ställe kika på , men klockor.....niente,nada,null (bortsett från trasig Yves Rocher reklamkocka ). Är det boråsarnas knallementalitet som är problemet undrar jag ?? Bor alla ni som fyndar långt ute i obygderna där man föredrar solur , ratar GPS och tittar på vilken sida om trädet myrstackarna ligger . Jag bara undrar ?! :grumpy:
Tyvärr gör vi inte det! Problemet med klockor är att onördiga börjar få upp ögonen för klockor. Det innebär att det blir färre klockor åt oss på loppisar och inom second hand!
Det sparas allt möjligt konstigt från dödsbon. Allmänheten tror att det ska gå att tjäna pengar på det släktingarna har använt. Vet inte hur mycket som blir liggandes och aldrig används eller säljs på nån auktion?
Många ser inte affektionsvärdet i sakerna. Nu får nån annan fylla på, tog slut på orden!
 

jabla

Sarlacc
Hittade denna på ett loppis häromdagen. Vet ingenting om märket, Arla. Men swiss made på urtavlans underkant kändes det värt att chansa för 10kr.

Visade inte mycket livstecken i början men började sakta och säkert ticka igång, följer tiden väldigt bra nu :)
Någon som känner till något om klockan?
Hittade en Arla väckare i somras.
https://klocksnack.se/posts/1516122/
men vet inget mer om märket som sådant.
 
Topp