• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
image.jpg
Kom över denna Enicar D 600 med på "köpet" . Går igång men stannar. Har dålig koll vad brukar de gå för?

2-3k - eller därikring. Snygg!
Riktigt loppisfynd?
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Snyggt!
Tavla och visare ser riktigt fina ut, och glaset går säkert att få ganska bra hyfs på - om man nu inte vill byta det helt och hållet.

Skruvad boett?
Antar att du sprungit på tipset som säger att man kan prova att superlimma på en mutter, och därefter dra av locket med en hyls- eller skiftnyckel?
 
Snyggt!
Tavla och visare ser riktigt fina ut, och glaset går säkert att få ganska bra hyfs på - om man nu inte vill byta det helt och hållet.

Skruvad boett?
Antar att du sprungit på tipset som säger att man kan prova att superlimma på en mutter, och därefter dra av locket med en hyls- eller skiftnyckel?

Ska se om den går först, om den gör det ska jag försöka hitta nytt glas till den. Resten e kalas! Gillar den lite matta svarta tavlan och röda sekundvisaren.

Nej den är inte skruvad utan sån man ska "poppa" av med en boettkniv, finns en liten mynning på kl 9 sidan men det "går" bara inte.......... Annat tips?
 

DrKlocka

Audemars
Ska se om den går först, om den gör det ska jag försöka hitta nytt glas till den. Resten e kalas! Gillar den lite matta svarta tavlan och röda sekundvisaren.

Nej den är inte skruvad utan sån man ska "poppa" av med en boettkniv, finns en liten mynning på kl 9 sidan men det "går" bara inte.......... Annat tips?
Bild säger mer än tusen ord!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Är ni verkligen säkra på att det verkligen är ett lock och inte bara så att ett flertal ägare har trott detta och skapat denna skåra? Många av dess batteriklockor (vansinnigt) är frontladdade och då måste glaset ur först.
Nja, nog ser det väl ut som ett lock? Påminner om mina tissot f300 som även de satt som berget. Risk finns att det är en sådan där packning av det kladdigare slaget som smält och blivit till olja. Ibland kan det hjälpa att värma lite lätt med en hårtork i så fall.
 

Martin Lovasz

Audemars
Jag har inte kollat så finns det samma modell där locket är av så är det nog ett lock. Jag har dock en klocka där man limmat på locket från fabrik och man gjorde skumma saker som det för att urmakarna skulle ha något att ta betalt för och att även göra klockorna mer vattentäta.
 
Har försökt ett tag nu, helt omöjligt. Läste nånstans att det är vanligt att packningen geggar sönder och klibbar igen... Kan ju påverka baklocket...
Givetvis försökt att dra med en nål runt kanten på locket, även dragit runt en topps doppad i isopropylalkohol runt kanten.
 

Psykel

Patek
Hej! Total nybörjare på klockor här. Hittade denna lilla sötnos på tradera - den tickar på jättefint, men lyckas inte ställa om datumet. Har någon något tips?
Hört att facit inte är ett så jätteroligt märke, men visarna är ju helt underbara :)
IMG_20170307_153508.jpg
Jag var påväg att hugga den där själv! Grattis! Funkar det att ställa om datumet om du skruvar fram ett dygn? Den saknar säkert quickset.
 

CainXVII

Breitling
Nä, datumet verkar inte heller ställa om sig självt, har stått 3 mer än 24 timmar nu... Kanske bara ska strunta i det.
 
Topp