• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Hehe, balanser till de verken är inte billiga (om man får tag på en) Överstiger kostnaden för ett roligare Omega reservdelsobjekt.

Bättre då att byta balansaxeln om resten av delarna är ok, axlarna går att få relativt billigt då de tillverkades i stora volymer.
 

Martin Lovasz

Audemars
Ja tyvärr. Därför försöker jag hitta skrotade urverk för mina behov och hoppas att jag kan få ordning på balansen. Fick tag i ett komplett Omega 562 urverk på eBay för 1000kr för ett par veckor sedan och det är billigt det.
 
Dagens fynd!
Har köpt nytt batteri men lyckas ej få upp locket :(
DSC_1704.jpg
Fick hem boettöppnaren jag fick tips om i tråden (grym!), installerade nytt batteri men den verkar död tyvärr. Får väl bli att sälja den för reservdelar. Eller kanske värt att skicka till electric-watches.co.uk och sen sälja? Verkar bli runt 50-60£ totalt för en service med frakt skulle jag tro om inga större delar behöver bytas ut..
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Fick hem boettöppnaren jag fick tips om i tråden (grym!), installerade nytt batteri men den verkar död tyvärr. Får väl bli att sälja den för reservdelar. Eller kanske värt att skicka till electric-watches.co.uk och sen sälja? Verkar bli runt 50-60£ totalt för en service med frakt skulle jag tro om inga större delar behöver bytas ut..
Skicka iväg den, helt klart värt det! :)
 
Topp