Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Dagens lumetävling

Diskussion i 'Diskussion' startad av yonsson, 2 juni 2013.

1. yonsson
    Trådstartare

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Idag var det lumetävling i GBG.
    Reglerna var följande;
    Upp ur klocklådan. 5 minuter på fönsterkarmen i skugga för att "lysladda". Därefter väntas 5min och fotot tas. Inte de bästa förutsättningarna direkt. 10min i solljuset och fotografering direkt efter hade gett ett strålande resultat (obligatorisk GBG humor). Samtliga foton är tagna med kort slutartid och med kronorna inne.

Resultatet;

Efter ytterligare några minuter;

2. klockodile

klockodile Friends of KS

Från:
    Gbg
    Lysande yonsson!

Landshark och yonsson gillar detta.
  3. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Jag vet inte hur "lysande" en 10 år gammal Rolex är, ni får avgöra själv :)
    Var tvungen att gå in i mörkrummet för att det skulle synas någon lume på bilden, är det fusk?

4. yonsson
    Trådstartare

Från:
    GBG

Inte fusk kanske, men de flesta klockor lyser ju i totalt mörker. Klockor med grym lume gör det under dåliga förutsättningar. ;)
    Jag tycker själv att det är ganska komiskt att en så billig klocka som min Citizen slår alla andra klockmodeller jag sett när det gäller lysförmåga.

5. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Jag är inte sämre förlorare än att jag erkänner att två japaner lyser bättre än en Rolex :)
    Det hade inte ens gjort någon skillnad om jag slängt med min gamla Datejust på bilden.

yonsson gillar detta.
  6. Smulan

Smulan Biskop

Från:
    Stadsholmen

Men har den verkligen bättre lume än Seikon? Jag tycker inte det set ut så på bilderna....

7. yonsson
    Trådstartare

Från:
    GBG
    Svar ja, lumen är helt sjuk. Tog två nya bilder i mörker för att illustrera. Laddade i 10 sek på en lampa innan fotot.

Med dörren öppen;

Med dörren stängd:

Sekundvisaren och texten på urtavlan förstörs av ljuset från tavlan. MEN mängden lysmassa gör ju sitt också. Seikon hade säkerligen vunnit om mängden hade varit densamma.

8. Smulan

Smulan Biskop

Från:
    Stadsholmen
    Jo den verkar ju lysa som en sämre ficklampa men per ytenhet tror jag Seikon vinner, som vanligt :)

yonsson gillar detta.
  9. vonhall

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    Måste ju vara rena myggmagneten på sommaren att använda den klockan :D

Smulan gillar detta.
  10. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Så mycket bättre med mörka visare också! Kan inte släppa att de är så korkade hos tillverkarna... :)

yonsson och urinvånaren gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield