• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens Panerai...

ZQT

The Banker
2-Faktor
masterkiller skrev:
Då kör vi...

8C2E5808-BA3F-486F-A0AB-CD5903B627BD-8171-000008EC51702B9D.jpg

Vad är det för whisky? Kan det vara Laphroaig eller är det kanske Caol Ila?
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
För att hålla denna tråden vid liv så flippade jag idag min OP XL mot en Panerai PAM088.

jegutyze.jpg
 

David

Bödeln
Ekmikael skrev:
För att hålla denna tråden vid liv så flippade jag idag min OP XL mot en Panerai PAM088.

jegutyze.jpg

Skönt att det gick vägen! Vad fick dig att ta beslutet? (Av någon anledning tycker jag det är väldigt mycket svårare att fundera på byte eller försäljning av klockor jag köpt nya hos AD, på något sätt är det så att de har ett större värde, även om jag fick ett bra pris vid nyköpet.)

Och är du nöjd med 88:an? :D
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
David skrev:
Ekmikael skrev:
För att hålla denna tråden vid liv så flippade jag idag min OP XL mot en Panerai PAM088.

jegutyze.jpg

Skönt att det gick vägen! Vad fick dig att ta beslutet? (Av någon anledning tycker jag det är väldigt mycket svårare att fundera på byte eller försäljning av klockor jag köpt nya hos AD, på något sätt är det så att de har ett större värde, även om jag fick ett bra pris vid nyköpet.)

Och är du nöjd med 88:an? :D

Hade jag betalt fullpris för den PO XL som jag flippade då hade det med stor sannorlikhet inte blivit någon affär. Nu va det så att denna Omega köpte jag "ny" av en kille som bara hade använt den i en vecka. Priset jag gav var 13000 kr under listpris.

Än är jag inte helt övertygad om att jag är nöjd över affären. Omegan var så gott som i nyskick medan denna Panerai är ifrån 2006. Men nått jag verkligen gillar med Panerai är att det går snabbt att byta armband och förvandla klockan ifrån ett dressat ur till sportigt (med gummibandet). Första kommentaren man får när man hämtar döttrarna och hoppar in i bilen är ifrån min 4-åriga dotter: "pappa, vad är det för gubbklocka?". :shock: Så nu kör jag på gummibandet istället. :lol:
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Ekmikael skrev:
David skrev:
Ekmikael skrev:
För att hålla denna tråden vid liv så flippade jag idag min OP XL mot en Panerai PAM088.

jegutyze.jpg

Skönt att det gick vägen! Vad fick dig att ta beslutet? (Av någon anledning tycker jag det är väldigt mycket svårare att fundera på byte eller försäljning av klockor jag köpt nya hos AD, på något sätt är det så att de har ett större värde, även om jag fick ett bra pris vid nyköpet.)

Och är du nöjd med 88:an? :D

Hade jag betalt fullpris för den PO XL som jag flippade då hade det med stor sannorlikhet inte blivit någon affär. Nu va det så att denna Omega köpte jag "ny" av en kille som bara hade använt den i en vecka. Priset jag gav var 13000 kr under listpris.

Än är jag inte helt övertygad om att jag är nöjd över affären. Omegan var så gott som i nyskick medan denna Panerai är ifrån 2006. Men nått jag verkligen gillar med Panerai är att det går snabbt att byta armband och förvandla klockan ifrån ett dressat ur till sportigt (med gummibandet). Första kommentaren man får när man hämtar döttrarna och hoppar in i bilen är ifrån min 4-åriga dotter: "pappa, vad är det för gubbklocka?". :shock: Så nu kör jag på gummibandet istället. :lol:

Najs! Trevligt att du bytte, hur känns den?
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Trevliga Pannor! Är sjukt nöjd med min 112a.

Har dock en fråga. En vänlig själ håller på att göra ett armband till mig och frågade hur bred pinnen är för att låsa armbandet (vanligt pre V spänne). Jag är utomlands just nu och har inte Paneraien med mig. Någon som orkar mäta?

Jag gissar att den kan vara typ 1 mm tjock och kanske 4 mm bred?
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Porsan skrev:
Ekmikael skrev:
David skrev:
Ekmikael skrev:
För att hålla denna tråden vid liv så flippade jag idag min OP XL mot en Panerai PAM088.

jegutyze.jpg

Skönt att det gick vägen! Vad fick dig att ta beslutet? (Av någon anledning tycker jag det är väldigt mycket svårare att fundera på byte eller försäljning av klockor jag köpt nya hos AD, på något sätt är det så att de har ett större värde, även om jag fick ett bra pris vid nyköpet.)

Och är du nöjd med 88:an? :D

Hade jag betalt fullpris för den PO XL som jag flippade då hade det med stor sannorlikhet inte blivit någon affär. Nu va det så att denna Omega köpte jag "ny" av en kille som bara hade använt den i en vecka. Priset jag gav var 13000 kr under listpris.

Än är jag inte helt övertygad om att jag är nöjd över affären. Omegan var så gott som i nyskick medan denna Panerai är ifrån 2006. Men nått jag verkligen gillar med Panerai är att det går snabbt att byta armband och förvandla klockan ifrån ett dressat ur till sportigt (med gummibandet). Första kommentaren man får när man hämtar döttrarna och hoppar in i bilen är ifrån min 4-åriga dotter: "pappa, vad är det för gubbklocka?". :shock: Så nu kör jag på gummibandet istället. :lol:

Najs! Trevligt att du bytte, hur känns den?

Tack! Den sitter riktigt bra på armen, dock lite ovant med gummibandet. Vi första anblicken så tyckte jag att den va fulsnygg och lite för "rörig" urtavlan men nu gillar jag den bara mer och mer. Blir allt lite sugen på att flippa även min andra PO XL och kanske skaffa sig en Luminor Marina eller Radiomir. Va först lite tveksam till Radiomir pga kronan men jag börjar faktiskt gilla den.
 
Ekmikael skrev:
Tack! Den sitter riktigt bra på armen, dock lite ovant med gummibandet. Vi första anblicken så tyckte jag att den va fulsnygg och lite för "rörig" urtavlan men nu gillar jag den bara mer och mer. Blir allt lite sugen på att flippa även min andra PO XL och kanske skaffa sig en Luminor Marina eller Radiomir. Va först lite tveksam till Radiomir pga kronan men jag börjar faktiskt gilla den.

Radiomir ÄR grymma, min nästa dinka bler en Rad men vet inte när bara tyvärr..
 

danne10

Panerai
2-Faktor
Saknar min 183, nästa klocka blir en Rad..
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1351284948.829040.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1351284948.829040.jpg
    30.1 KB · Visningar: 748

danne10

Panerai
2-Faktor
Tills dess kommer en tur down memory lane..

PAM183


PAM24

PAM114

PAM Special Edition Box (kvar i samlingen)


PAM Logo


PAM Jacka


tack för titten

// Danne
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1352215006.004156.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1352215006.004156.jpg
    45.2 KB · Visningar: 631
  • ImageUploadedByTapatalk1352215064.537604.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1352215064.537604.jpg
    48.5 KB · Visningar: 630
  • ImageUploadedByTapatalk1352215102.819884.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1352215102.819884.jpg
    39.7 KB · Visningar: 627
  • ImageUploadedByTapatalk1352215162.370266.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1352215162.370266.jpg
    27.8 KB · Visningar: 629
  • ImageUploadedByTapatalk1352215225.625185.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1352215225.625185.jpg
    40.1 KB · Visningar: 628
  • ImageUploadedByTapatalk1352215257.500886.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1352215257.500886.jpg
    36.9 KB · Visningar: 626

danne10

Panerai
2-Faktor
denna kom för ett nån vecka sen..

// Danne
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1353348899.676079.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1353348899.676079.jpg
    22.9 KB · Visningar: 586
Topp