• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens unboxing:

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Gött att man blev väckt av att det plingade på dörrklockan. Jojo, men det gjorde mig inget, anade vad det kunde vara :)

Öppnade dörren nästan på naken, fort skall det gå så inte man missar något!
Hade ju trots allt drömt om denna dagen i natt ;)

Mycke riktigt ,när jag öppnade dörren stod budkillen med ett paket i handen, och frågade om jag var jag ? hmmm skumt ( nyvaken ) just de självklart! Jag är jag berättade jag för honom sedan
signade jag en "sådär" kråka ( den skulle va läsbar ) yea yea. Tog paketet
och stängde dörren snabbt !

Nu sååå....Fram med första bästa vassa objektet, för det är sällan man har tid att hämta sax eller kniv. Nej man vill få upp lådan fort som fan! Tex en snebiten nagel passar perfekt som öppningsverktyg idag !

Ful påse dock ;)

udajatyt.jpg

age5upym.jpg


Hatar massa tejp när man får presenter,
Men som sagt snebitna naglar funkar nästan alltid , och det har man nästan alltid med sig. ....

juby3u5y.jpg


Väl inne i paketet och fått öppnat det, smyger det sig en cigarrdoftliknande stank upp i näsan, från den gula svampremsan, hatar tobaksrök. Skit samma det är det helt klart värt nu!!!

raqanyte.jpg



Taaaadaaa!!!!!!! gissa vad jag köpte i present till mig själv ? ;)

paju2ada.jpg


Sent from my iPån5, using Tapatalk


Sent from my iPån5, using Tapatalk
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Kul nyinkommet-tråd! Måste gjort ont i nageln efter ett tag? Eller är dina naglar hulken? :mrgreen:

Kan det vara en vintage Longines LD?
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
daviden skrev:

Springer omkring och letar efter ett Hirsch rallyband. Som ska på innan resten visas ;)

Vill ha ett original Omega Rally, men dom växer inte på träd. Om någon vill sälja ett till mig så köper jag direkt (18mm)


Sent from my iPån5, using Tapatalk
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Såja nya kläder fick den , den är helt klart värd ett nice rally band. Tyvärr dock inget Omega. Hirsch får duga ;)

Här är skönheten!

uja6u2ev.jpg


Obs mobilkameror är inge bra , ni kan
se att jag gör smygreklam för Apple i
reflekteringen ;)


Sent from my iPån5, using Tapatalk
 
B

Borttagen

Guest
Fy för tusan! Den gick inte av för hackor!! :eek: Årsmodell?? Originalvisare??
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Runt 1940 , skall kolla mer exakt i omegas databas. Faktisk kul att veta lite mer exakt :)


Sent from my iPån5, using Tapatalk
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
MacRulez4ever skrev:
Såja nya kläder fick den , den är helt klart värd ett nice rally band. Tyvärr dock inget Omega. Hirsch får duga ;)

Här är skönheten!

Obs mobilkameror är inge bra , ni kan
se att jag gör smygreklam för Apple i
reflekteringen ;)


Sent from my iPån5, using Tapatalk

Du är allt modig du! Själv vågar jag mig inte på dessa ur då de är så mycket ommålat där ute. Finns det någon bra guide eller har du några tips på hur man skiljer böset från de fina?

Grattis till ett finfint ur! Dock hade jag valt ett tunnare band.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Japp allt är helt original rätt igenom, visarna har blivit lite "fel färgade" bara dom är inte lika silvriga som nya. Men det hör till åldrandet!


Sent from my iPån5, using Tapatalk
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Aurum skrev:
MacRulez4ever skrev:
Såja nya kläder fick den , den är helt klart värd ett nice rally band. Tyvärr dock inget Omega. Hirsch får duga ;)

Här är skönheten!

Obs mobilkameror är inge bra , ni kan
se att jag gör smygreklam för Apple i
reflekteringen ;)


Sent from my iPån5, using Tapatalk

Du är allt modig du! Själv vågar jag mig inte på dessa ur då de är så mycket ommålat där ute. Finns det någon bra guide eller har du några tips på hur man skiljer böset från de fina?

Grattis till ett finfint ur! Dock hade jag valt ett tunnare band.

Jag vet har synat , väntat och spanat rancheros i säkert 5 år. Förra veckan slog jag till. Hade kontakt med en samlare och en gammal urmakare så
referenserna är bra. Det är ingen ebay ranchero ;)


Sent from my iPån5, using Tapatalk
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tunnare band håller jag med om. Men jag ville ha ett rally band på. Svårt att hitta tunnare i bra färgmatch. Letar efter ett original Omega, dom är tunnare.
Hade ett NOS Omega rally för 4 år sedan. Som ja bytte bort, tror du jag grämer mig över det än idag :)


Sent from my iPån5, using Tapatalk
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
MacRulez4ever skrev:
Tunnare band håller jag med om. Men jag ville ha ett rally band på. Svårt att hitta tunnare i bra färgmatch. Letar efter ett original Omega, dom är tunnare.
Hade ett NOS Omega rally för 4 år sedan. Som ja bytte bort, tror du jag grämer mig över det än idag :)


Sent from my iPån5, using Tapatalk

Inte håla ett vanligt band?
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Aurum skrev:
MacRulez4ever skrev:
Tunnare band håller jag med om. Men jag ville ha ett rally band på. Svårt att hitta tunnare i bra färgmatch. Letar efter ett original Omega, dom är tunnare.
Hade ett NOS Omega rally för 4 år sedan. Som ja bytte bort, tror du jag grämer mig över det än idag :)


Sent from my iPån5, using Tapatalk

Inte håla ett vanligt band?

Iof varför inte ? Har ingen hålmaskin bara :)


Sent from my iPån5, using Tapatalk
 
B

Borttagen

Guest
MacRulez4ever skrev:
Runt 1940 , skall kolla mer exakt i omegas databas. Faktisk kul att veta lite mer exakt :)


Sent from my iPån5, using Tapatalk

Rancheron släpptes 1958 för kännedom. :) Se sid 486 i Omegabibeln.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
UlfArnold skrev:
MacRulez4ever skrev:
Runt 1940 , skall kolla mer exakt i omegas databas. Faktisk kul att veta lite mer exakt :)


Sent from my iPån5, using Tapatalk

Rancheron släpptes 1958 för kännedom. :) Se sid 486 i Omegabibeln.

Haha jaja , har själv boken :) säger ju det runt 1940 hehe. Skall kolla upp och se vilket år den landar på!


Sent from my iPån5, using Tapatalk
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tackar tackar alla , är sjukt nöjd själv!
Regnar som som fan ute just nu bara,
och den är inte speciellt vattentät ;)
Sådant får man räkna in när man skall bära sina skönheter. Om man gillar vintage dvs :)

Nu fattas bara en omega som jag vill ha i mitt personliga tycke. Som är en av Omegas fetaste vintage klockor. Nämligen storebror till Rancheron ;)


Sent from my iPån5, using Tapatalk
 
B

Borttagen

Guest
MacRulez4ever skrev:
UlfArnold skrev:
MacRulez4ever skrev:
Runt 1940 , skall kolla mer exakt i omegas databas. Faktisk kul att veta lite mer exakt :)


Sent from my iPån5, using Tapatalk

Rancheron släpptes 1958 för kännedom. :) Se sid 486 i Omegabibeln.

Haha jaja , har själv boken :) säger ju det runt 1940 hehe. Skall kolla upp och se vilket år den landar på!

Hehe! Tror jag vet vad du läser ikväll! :lol: Häftig är den i vart fall!


Sent from my iPån5, using Tapatalk
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Målarn skrev:
Ricrob skrev:
Riktigt fin, grattis!

F*n, ibland önskar jag att jag var en vintage-kille...

Hahah, vi kommer inte bli vintagekillar :lol: !! Men Fin var den och Grattis fan :D !!!

Du kommer snart tröttna på alla nyproducerade klockor som inte ha varit med om något. Som inte har ngn själ eller historia att berätta. Direkt utspottad från en fabrik ( nästan) thats fucking lame ;)

Hehe


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Topp