Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Dagens vintage stål / guld

Diskussion i 'Vintage' startad av ssp226, 21 oktober 2012.

1. ssp226
    Trådstartare

ssp226 Stadsbo

Från:
    Hong Kong
    Trevlig söndag ;) ;)

Stål

Guld

2. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Ser riktigt trevligt ut, vad kallas mönstret på bezeln och arnbandet på guldisen?

3. _jonte

_jonte Friends of KS

Wow, DD'n är ju helt magiskt fin!! Finns det nåt att berätta om den?
    Sub'en inte helt fel den heller...

4. ssp226
    Trådstartare

ssp226 Stadsbo

Från:
    Hong Kong
    Mönstret kallas Moire och referensen är 1811 och får nog anses vara mycket ovanlig.

5. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Tack för infon, har aldrig hört eller sett den benämningen i annonser men det är såå snygg!

6. Per

Per Björklövens finest

5508:an är underbar. Sjukt fin. Är visarna gilt?

7. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Grymt fina!

8. ssp226
    Trådstartare

ssp226 Stadsbo

Från:
    Hong Kong
    Visarna är inte gilt samt att de är tritium och ej radium, men det kan jag leva med. Matchar mycket bra.

9. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

ojoj, två riktigt fina klenoder för den lite större budgeten! galet skick på DD:n, nåågot avis.... :D

10. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

11. Per

Per Björklövens finest

Matchar fantastiskt fint. Ibland kan gilt nästan se ut som ss. Tänkte det var därför.

Hur svårt är det att hitta en riktigt fin 5508/6536 med originaltavla? Utbudet i dina krokar är förmodligen lite bättre än här. PM:a mig gärna vad du tror man skulle få böta för ett fint ex.

12. ssp226
    Trådstartare

ssp226 Stadsbo

Från:
    Hong Kong
    Det finns säkert några 5508 här men det är rejält svårt att hitta, det ska vara på någon mässa kanske. Det tog lång tid för mig att hitta en med bra tavla och boett och det var i USA. Jag kan hålla utkik och hojta till ifall jag ser något bra.

Hur svårt är det att hitta en riktigt fin 5508/6536 med originaltavla? Utbudet i dina krokar är förmodligen lite bättre än här. PM:a mig gärna vad du tror man skulle få böta för ett fint ex.[/quote]

13. Per

Per Björklövens finest

Om du springer på något får du gärna skrika till. Vågar inte lova att jag har 100k för klockor under soffkuddarna just då. Leta dock inte aktivt för min skull. :)

14. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Jag tycker om ROLEX,ock har bara ROLEX.Båda två är jätte vackra ,men olika klockor.Submariner vs DayDate ??? Sport vs Lyx .Jag har själv båda klockor,av lite lägre mod.DayDate YG ock 1680 Jag tycker bäst om Submariner 5508,som tyvär är så dyr ,för tillfället kan jag inte köpa den.Så vacker den är......fantastisk.GRATTIS till ägaren. Mvh Paradis