• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintage stål / guld

ssp226

Cartier
Trevlig söndag ;) ;)

Stål
5508g.jpg




Guld
1811.jpg
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
ssp226 skrev:
Per skrev:
5508:an är underbar. Sjukt fin. Är visarna gilt?

Visarna är inte gilt samt att de är tritium och ej radium, men det kan jag leva med. Matchar mycket bra.
Matchar fantastiskt fint. Ibland kan gilt nästan se ut som ss. Tänkte det var därför.

Hur svårt är det att hitta en riktigt fin 5508/6536 med originaltavla? Utbudet i dina krokar är förmodligen lite bättre än här. PM:a mig gärna vad du tror man skulle få böta för ett fint ex.
 

ssp226

Cartier
Det finns säkert några 5508 här men det är rejält svårt att hitta, det ska vara på någon mässa kanske. Det tog lång tid för mig att hitta en med bra tavla och boett och det var i USA. Jag kan hålla utkik och hojta till ifall jag ser något bra.

Hur svårt är det att hitta en riktigt fin 5508/6536 med originaltavla? Utbudet i dina krokar är förmodligen lite bättre än här. PM:a mig gärna vad du tror man skulle få böta för ett fint ex.[/quote]
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Om du springer på något får du gärna skrika till. Vågar inte lova att jag har 100k för klockor under soffkuddarna just då. Leta dock inte aktivt för min skull. :)
 

paradis

Audemars
Jag tycker om ROLEX,ock har bara ROLEX.Båda två är jätte vackra ,men olika klockor.Submariner vs DayDate ??? Sport vs Lyx .Jag har själv båda klockor,av lite lägre mod.DayDate YG ock 1680 Jag tycker bäst om Submariner 5508,som tyvär är så dyr ,för tillfället kan jag inte köpa den.Så vacker den är......fantastisk.GRATTIS till ägaren. Mvh Paradis
 
Topp