Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Dagens Vintage

Diskussion i 'Vintage' startad av Crowolf, 5 januari 2013.

1. Crowolf

Crowolf Guest

Till skogs med sonen. Fällkniven F1 och Citizen-dykaren på nytt Nato från Timefactors (Bäst i test).

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bifogade filer:

2. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Tror den här är vintage

3. Crowolf

Crowolf Guest

Snyggt. Vad är det för nåt?

4. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    HMT Suraj, rätt skön faktiskt :) Tippar på 80-tal.

5. BluesmanV8

BluesmanV8 Biskop

+1 på Fällkniven F1.

6. Crowolf

Crowolf Guest

Eller hur?! Bästa kniv för pengarna. Var hemma hos Snubben som designade kniven. Han tog 3000:- för besväret.....och sen såldes den till de flesta Airforce i västvärlden. Hade han sagt 5 spänn/såld kniv hade han haft en del pluring idag. : )

/Poppe

7. Crowolf

Crowolf Guest

Schysst! HMT, gillar deras enkla militär-klockor också?

/Pope

8. snowsucker

snowsucker Torpare

Nyfixad Certina DS 2, två gamla klockor ihopplockade till en, nytt glas och lite puts och den blev som ny!

Tyvärr måste den plockas isär igen då urverket måste gås igenom, den gillar inte datumbyte just nu..

Bifogade filer:

9. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Se där! Finfin! Du kanske kan förklara för mig hur man demonterar kronan på en DS2? Tips på hur man får till dagbyte tas tacksamt emot, även min trilskas med datum.

10. snowsucker

snowsucker Torpare

Det finns en liten liten spärrknapp för att få loss kronan. Om du trycker in den och drar kronan utåt så ska den släppa. Kan kräva lite lirkande om den inte varit lös på ett tag. Ta det försiktigt bara, axeln till kronan (den heter säkert inte så, men du fattar vad jag menar) är tvådelad, och den innersta delen är väldigt lätt att tappa bort... ;)

Vad gäller dagbyte så tror jag i mitt fall att det bara handlar om rengöring, nån smart tidigare ägare har använt nåt smörjmedel till gängorna i boettlocket som totalt har löst upp den svarta o-ringen i boetten med följden att både in- och utsida på klockan hade ett svart oljigt klet på sig. Min förhoppning är att det löser sig om jag bara plockar isär, rengör lite och sätter ihop den igen. Iofs kanske inte så bara, antar att det är lite pill att få ihop grejerna igen när de väl är isärplockade.

11. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Tackarrr! Hur hittar jag spärren tro? Var sitter den på ett ungefär?

12. snowsucker

snowsucker Torpare

Här!

Man behöver givetvis inte montera isär klockan så här mycket för att få bort den, råkade bara ha en bild på detta i mobilen..

Bifogade filer:

13. Crowolf

Crowolf Guest

Aj, vad snygg!

14. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Dagens Vintage

Nyinkomna Yeman får vara med och kolla på Bond!

Bifogade filer:

15. Kson

Kson Friends of KS

Cool :)

16. Crowolf

Crowolf Guest

Ååh vad cool! Kan vi få en bättre bild att njuta av?

/Poppe

17. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö

Tackar!
    Ligger lite bättre bilder i paketöppnings-tråden: http://www.klocksnack.se/viewtopic.php?t=3020