• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens Vintage

C

Crowolf

Guest
Till skogs med sonen. Fällkniven F1 och Citizen-dykaren på nytt Nato från Timefactors (Bäst i test).



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1357382011.330687.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1357382011.330687.jpg
    82.5 KB · Visningar: 790
C

Crowolf

Guest
BluesmanV8 skrev:
Crowolf skrev:
Till skogs med sonen. Fällkniven F1 och Citizen-dykaren på nytt Nato från Timefactors (Bäst i test).



Sent from my iPhone using Tapatalk

+1 på Fällkniven F1.

Eller hur?! Bästa kniv för pengarna. Var hemma hos Snubben som designade kniven. Han tog 3000:- för besväret.....och sen såldes den till de flesta Airforce i västvärlden. Hade han sagt 5 spänn/såld kniv hade han haft en del pluring idag. : )

/Poppe


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

snowsucker

Breitling
Nyfixad Certina DS 2, två gamla klockor ihopplockade till en, nytt glas och lite puts och den blev som ny!

Tyvärr måste den plockas isär igen då urverket måste gås igenom, den gillar inte datumbyte just nu..
 

Bilagor

  • klocka.JPG
    klocka.JPG
    148 KB · Visningar: 608

Scaramanga

Patek
2-Faktor
snowsucker skrev:
Nyfixad Certina DS 2, två gamla klockor ihopplockade till en, nytt glas och lite puts och den blev som ny!

Tyvärr måste den plockas isär igen då urverket måste gås igenom, den gillar inte datumbyte just nu..

Se där! Finfin! Du kanske kan förklara för mig hur man demonterar kronan på en DS2? Tips på hur man får till dagbyte tas tacksamt emot, även min trilskas med datum.
 

snowsucker

Breitling
Scaramanga skrev:
snowsucker skrev:
Nyfixad Certina DS 2, två gamla klockor ihopplockade till en, nytt glas och lite puts och den blev som ny!

Tyvärr måste den plockas isär igen då urverket måste gås igenom, den gillar inte datumbyte just nu..

Se där! Finfin! Du kanske kan förklara för mig hur man demonterar kronan på en DS2? Tips på hur man får till dagbyte tas tacksamt emot, även min trilskas med datum.


Det finns en liten liten spärrknapp för att få loss kronan. Om du trycker in den och drar kronan utåt så ska den släppa. Kan kräva lite lirkande om den inte varit lös på ett tag. Ta det försiktigt bara, axeln till kronan (den heter säkert inte så, men du fattar vad jag menar) är tvådelad, och den innersta delen är väldigt lätt att tappa bort... ;)

Vad gäller dagbyte så tror jag i mitt fall att det bara handlar om rengöring, nån smart tidigare ägare har använt nåt smörjmedel till gängorna i boettlocket som totalt har löst upp den svarta o-ringen i boetten med följden att både in- och utsida på klockan hade ett svart oljigt klet på sig. Min förhoppning är att det löser sig om jag bara plockar isär, rengör lite och sätter ihop den igen. Iofs kanske inte så bara, antar att det är lite pill att få ihop grejerna igen när de väl är isärplockade.
 

snowsucker

Breitling
Scaramanga skrev:
Tackarrr! Hur hittar jag spärren tro? Var sitter den på ett ungefär?

Här!


Man behöver givetvis inte montera isär klockan så här mycket för att få bort den, råkade bara ha en bild på detta i mobilen..
 

Bilagor

  • klocka3.JPG
    klocka3.JPG
    159.7 KB · Visningar: 572
C

Crowolf

Guest
snowsucker skrev:
Nyfixad Certina DS 2, två gamla klockor ihopplockade till en, nytt glas och lite puts och den blev som ny!

Tyvärr måste den plockas isär igen då urverket måste gås igenom, den gillar inte datumbyte just nu..

Aj, vad snygg!
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Dagens Vintage

Nyinkomna Yeman får vara med och kolla på Bond!
zezytyve.jpg
 

Bilagor

  • uploadfromtaptalk1357932304753.jpg
    uploadfromtaptalk1357932304753.jpg
    41 KB · Visningar: 479

Nilzén

Cartier
Våren är snart här... Luftar sommarens vintagepärla!
 

Bilagor

  • 20180328_124924.jpg
    20180328_124924.jpg
    173.3 KB · Visningar: 1
Topp