Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk

Dagens Vintage

Diskussion i 'Vintage' startad av Crowolf, 5 januari 2013.

  1. Crowolf

    Crowolf Guest

    Till skogs med sonen. Fällkniven F1 och Citizen-dykaren på nytt Nato från Timefactors (Bäst i test).



    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    Bifogade filer:

  2. LongCon

    LongCon Miss Softie

    Inlägg:
    6.232
    Från:
    Vallentuna
    Tror den här är vintage
    [​IMG]
     
  3. Crowolf

    Crowolf Guest

    Snyggt. Vad är det för nåt?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  4. LongCon

    LongCon Miss Softie

    Inlägg:
    6.232
    Från:
    Vallentuna
    HMT Suraj, rätt skön faktiskt :) Tippar på 80-tal.
     
  5. BluesmanV8

    BluesmanV8 X-Wing Pilot

    Inlägg:
    2.474
    +1 på Fällkniven F1.
     
  6. Crowolf

    Crowolf Guest

    Eller hur?! Bästa kniv för pengarna. Var hemma hos Snubben som designade kniven. Han tog 3000:- för besväret.....och sen såldes den till de flesta Airforce i västvärlden. Hade han sagt 5 spänn/såld kniv hade han haft en del pluring idag. : )

    /Poppe


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  7. Crowolf

    Crowolf Guest

    Schysst! HMT, gillar deras enkla militär-klockor också?

    /Pope
     
  8. snowsucker

    snowsucker Ewok

    Inlägg:
    16
    Nyfixad Certina DS 2, två gamla klockor ihopplockade till en, nytt glas och lite puts och den blev som ny!

    Tyvärr måste den plockas isär igen då urverket måste gås igenom, den gillar inte datumbyte just nu..
     

    Bifogade filer:

  9. Scaramanga

    Scaramanga AT-AT driver

    Inlägg:
    7.680
    Från:
    Norrland
    Se där! Finfin! Du kanske kan förklara för mig hur man demonterar kronan på en DS2? Tips på hur man får till dagbyte tas tacksamt emot, även min trilskas med datum.
     
  10. snowsucker

    snowsucker Ewok

    Inlägg:
    16

    Det finns en liten liten spärrknapp för att få loss kronan. Om du trycker in den och drar kronan utåt så ska den släppa. Kan kräva lite lirkande om den inte varit lös på ett tag. Ta det försiktigt bara, axeln till kronan (den heter säkert inte så, men du fattar vad jag menar) är tvådelad, och den innersta delen är väldigt lätt att tappa bort... ;)

    Vad gäller dagbyte så tror jag i mitt fall att det bara handlar om rengöring, nån smart tidigare ägare har använt nåt smörjmedel till gängorna i boettlocket som totalt har löst upp den svarta o-ringen i boetten med följden att både in- och utsida på klockan hade ett svart oljigt klet på sig. Min förhoppning är att det löser sig om jag bara plockar isär, rengör lite och sätter ihop den igen. Iofs kanske inte så bara, antar att det är lite pill att få ihop grejerna igen när de väl är isärplockade.
     
  11. Scaramanga

    Scaramanga AT-AT driver

    Inlägg:
    7.680
    Från:
    Norrland
    Tackarrr! Hur hittar jag spärren tro? Var sitter den på ett ungefär?
     
  12. snowsucker

    snowsucker Ewok

    Inlägg:
    16
    Här!


    Man behöver givetvis inte montera isär klockan så här mycket för att få bort den, råkade bara ha en bild på detta i mobilen..
     

    Bifogade filer:

  13. Crowolf

    Crowolf Guest

    Aj, vad snygg!
     
  14. Camo00

    Camo00 AT-AT driver

    Inlägg:
    6.473
    Från:
    Malmö
    Re: Sv: Dagens Vintage

    Nyinkomna Yeman får vara med och kolla på Bond!
    [​IMG]
     

    Bifogade filer:

  15. Kson

    Kson Tie Fighter pilot

    Inlägg:
    4.857
    Re: Sv: Dagens Vintage

    Cool :)
     
  16. Crowolf

    Crowolf Guest

    Ååh vad cool! Kan vi få en bättre bild att njuta av?

    /Poppe
     
  17. Camo00

    Camo00 AT-AT driver

    Inlägg:
    6.473
    Från:
    Malmö
    Re: Sv: Dagens Vintage

    Tackar!
    Ligger lite bättre bilder i paketöppnings-tråden: http://www.klocksnack.se/viewtopic.php?t=3020