• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Tillbaka från spa :)
IMG_20161022_145719.jpg
Vacker! Helguld?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Ska bara hitta någon som kan tvätta tavlan. Men är sjukt mysig klocka med 83 år på nacken å håller tiden
Du kan få tavlan rengjord med lite destillerat vatten och diskmedel, men då blir den bara ren. Om du ger dig på att ta bort den gamla lacken kommer säkert trycket försvinna och tavlan blir kass. Jag tycker du ska låta tavlan vara, möjligen rengöra boetten och index. Riktigt trevlig! :)
 

Emil81

Omega
Du kan få tavlan rengjord med lite destillerat vatten och diskmedel, men då blir den bara ren. Om du ger dig på att ta bort den gamla lacken kommer säkert trycket försvinna och tavlan blir kass. Jag tycker du ska låta tavlan vara, möjligen rengöra boetten och index. Riktigt trevlig! :)
Det var vad jag tänkt göra lacken får vara som den är. Se om farfars klocka vill göra det. Å en service.
 
Topp