• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Pette

Breitling
Dagens sprezzatura kombineras med ur, varav ett är vintage.
Bild 2016-10-27 kl. 14.31 #2.jpg
 

rogart-63

Patek
En ny bekantskap, kom med Posten idag :)

IMG_5828.jpg

Om någon har en endlink till ett orginalarmband för denna så hör gärna av dig.
Fanns väl aldrig några stållänkar till den modellen? Däremot har jag sett dom som monterat nån annan länk. Och snälla släng bort lädernatot ;) Usch får spya i munnen:eek:

Edit. Ser nu att det är en 7025-8099 inte 7005-8052 . Det finns länk till den.
 

Vic

Omega
Fanns väl aldrig några stållänkar till den modellen? Däremot har jag sett dom som monterat nån annan länk. Och snälla släng bort lädernatot ;) Usch får spya i munnen:eek:

Edit. Ser nu att det är en 7025-8099 inte 7005-8052 . Det finns länk till den.

Oroa dig inte :rage:, armbandet var bara det närmaste jag hade som passade mellan hornen, det ska inte sitta där så länge. Tropic på väg, och jag hoppas som sagt får tag på en länk så att jag kan köra med stållänk ibland :borg:.
Det ÄR en 7005-8052 (7025-8099 har tunnare typsnitt på ringen), och jag har en endlänk som passar alldeles utmärkt, så det borde rimligtvis finnas en till någnstanns :nailbiting:
Om det satt orginal på klockan kan jag inte svära på, men har sett massor av bilder med stål på modellen.
 
Topp