• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Husse

Patek
På väg hem!
IMG_1069.JPG
 

Calle med C

Panerai
DS alltså...:happyhappy: Det blir en till eftermiddagen!

Kul! Vad blir det för någon? Nytillskott? Jag hämtar nämligen ut en ny rackare imorgon. En mekanisk med datum från tidigt 60-tal. I stort sett identisk med min tidigare förutom att den är automatisk och saknar datum.


Jag tyckte det var någon nyligen som sa att den ville ha klockor i så nära nyskick som möjligt. Det där var en överraskning. Med det inte sagt att det var en dålig klocka! :D Vad är det för märke?
 
Senast ändrad:

Husse

Patek
Jag gillar den där mr. Stroboman, lugn o fin i designen. Lite yoga över den.
Tack @Pictor , för att du uppmärksammade klockan!
Den är så clean, bara guldindex, logga och Certina på den svarta tavlan. Lite men jämnt fördelad patina. Har hängt med i familjen sedan minst 54 år!
Boetten finns som Water King - klockor. Men då med mer text.
Drivkällan är ett cal 25-36, 17 stenar och 19 800 svängningar/ timme.
Den har följt mig hela livet. Boetten är fylld av minnen!
image.jpg
 

rogart-63

Patek
Har använt den väldigt mycket sen jag slängde på länken, tycker den gör sig riktigt bra på länk. Var det du som sålde den åt mig? tänker klockan inte länken
Jodå jag hade den innan och sålde den nog till dig? Innan mig kommer jag inte ihåg?Vet att jag försökte sälja den på Ebay. Skrev att det satt ett Oris verk i den då plocka dom bort anonnsen?
 

JE89

Cartier
Jodå jag hade den innan och sålde den nog till dig? Innan mig kommer jag inte ihåg?Vet att jag försökte sälja den på Ebay. Skrev att det satt ett Oris verk i den då plocka dom bort anonnsen?
Konstigt att dom tar bort den bara för att du skriver att det är ett oris verk, då det sitter ett oris verk i den. Men men igen gladare än mig då jag fick mig en rolig klocka:)
 

Calle med C

Panerai
Nej inte riktigt! Kör samma DS idag. En riktigt tidig med 25-45 verket och pat. pend. på boetten.
IMG_0074[1].JPG

Häftig! Inte dumt med "Pat. Pend." på. Tavlan ser säregen ut och har fått en trevlig patina dessutom. Var hittade du denna goding, om man får fråga?

Kolla serienumret och jämför med de andra medlemmarna som också har ett par tidiga exemplar. Skulle vara kul att se hur tidigt din är gentemot deras. Jag vet att det finns 2-3 stycken andra på forumet. Dessvärre har jag glömt namnen. @eriksson850 , kanske?
 
Topp