• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Weberg

Audemars
60-70tal.jpg
Riktigt snygg kombo! Kan tyvärr inte ha bundle, den satans knölen är i vägen... :(
 

Calle med C

Panerai
Hör detta rätt ofta idag, hade man gillat uret så mycket då hade man köpt då. Uren blir inte bättre bara dyrare. Verkar som vissa ur får mer uppskattning när de blir dyrare. Var inte menad som riktad kritik till dig, mer en generell reflektion.

När den var så pass billig hade jag köpt andra klockor och ekonomin tillät inte lika då mycket som den gör idag. Det är en av mina favoritkronografer och hade jag vetat då att den skulle ökat så pass mycket i pris i framtiden hade jag däremot slagit till direkt. Inte för att tjäna pengar på den, utan för att slippa lägga fyra (?) gånger så mycket X antal år senare. Om man nu ens får tag på en, vilket verkar vara lättare sagt än gjort.

Sedan finns det ju de, som jag antar att du pratar om, som plötsligt tycker en klocka är snygg för den är dyr och det finner jag enbart löjligt. Jag kan finna lika mycket uppskattning i en Certina för 800 kr som jag kan finna i en Rolex för 30 000 kr.

Ingen fara. Ingen kritik tagen. Det var mer att jag undrade vad du menade för det var lite luddigt skrivet. :)
 
Topp