• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Husse

Patek
Haha , ja gammalt mögel kan pumpa på bra de också, hoppas den håller några år till. Vill inte köpa nytt mög :D
Du frågade vad jag har för anläggning?
Idag har jag INGENTING, men det har flippats hifi tills vi flyttade in i denna lägenhet!
Vansinnet började 1986 då pappa öppnade butik med Pioners sortiment. Det eskalerade totalt, känns kanske igen...
Slutade med att jag hade ett par "trimmade" OM63:eek:r som ledigt tålde 2kW och så vidare!
I dag har jag en gammal dialog 505:a i källaren och en början på en klocksamling i stället!
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Får bli lite glittertavla in på kvällskvisten ...
IMG_0067.JPG

IMG_0069.JPG
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
IWC Cal. 88 från 1950 i dag. Också från min mammas vän. Har tilhörd hennes pappa från den var ny. Fantastiskt välbevarad tavla på den här.
Bara 31,5 mm, men bär rätt stort.
Frågan till panelen är: Ska den få beholda Fixoflex länken som har suttit på i 40-50 år, äller borde den få ett snyggt läder band?

IWC2.jpg
IWC crown.jpg
Verkligen fin!!! Hur blev det med blommor till din mammas väninna?
Kusinen från landet hälsar!
IMG_0164.JPG
 
Topp