• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

holma20

Panerai
I wish..
IMG_5682.JPG
who who who ? :)
 
  • Like
Reactions: PJW

JörgenS

Breitling
Tre anloga digitalare som snart ska bli en.
Ska spara du Maurier, den har en historia som innefattar en Hitchcockfilm, de andra två får snart lämna mig.
En är dragen i bott, den andra tappade jag i golvet så bara urverket går, roliga klockor annars.
Kan tänka mig paniken som uppstod när japanerna drog iväg den digitala vågen och européerna i sin iver svarade
DSC_0228.JPG
med ur som dessa. :)
 

BCKSTRM

Rolex
Ni som kan... vad fan har jag just köpt...?
Som vanligt faller jag för ngt och agerar sedan snabbt, kanske lite för snabbt...

http://balstaauktionshall.nu/objekt/armbandsur-herr-nostra-datomatic/10358


Att bedöma av bilden ska det väl vara en Super Compressor (se baksida), men har aldrig hört om märket... Såg också lite för sent att det är lösa delar i verket :banghead:
IMG_4474.PNG

Har jag just vaskat två flaskor skumpa på en halvtaskig krog, eller har jag köpt mig en spännande pjäs?
 

BoEtt

Rolex
Ni som kan... vad fan har jag just köpt...?
Som vanligt faller jag för ngt och agerar sedan snabbt, kanske lite för snabbt...

http://balstaauktionshall.nu/objekt/armbandsur-herr-nostra-datomatic/10358


Att bedöma av bilden ska det väl vara en Super Compressor (se baksida), men har aldrig hört om märket... Såg också lite för sent att det är lösa delar i verket :banghead:
IMG_4474.PNG

Har jag just vaskat två flaskor skumpa på en halvtaskig krog, eller har jag köpt mig en spännande pjäs?
Du har köpt en italiensk (cosa nostra) maraccas!
Ett fynd helt enkelt! :D
Cool var den i vilket fall!
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Ni som kan... vad fan har jag just köpt...?
Som vanligt faller jag för ngt och agerar sedan snabbt, kanske lite för snabbt...

http://balstaauktionshall.nu/objekt/armbandsur-herr-nostra-datomatic/10358


Att bedöma av bilden ska det väl vara en Super Compressor (se baksida), men har aldrig hört om märket... Såg också lite för sent att det är lösa delar i verket :banghead:
IMG_4474.PNG

Har jag just vaskat två flaskor skumpa på en halvtaskig krog, eller har jag köpt mig en spännande pjäs?
Som du själv och @BoEtt redan konstaterat, du är numera stolt ägare till en liten schleten supercompressor-dykare med maraccas-komplikation. Med glasputs och lite tur ska det väl gå att få fason på den där! Inget fynd kanske, men en trevlig modell och inte alltför mycket pengar. Det blir en fin sommardykare!
 

BCKSTRM

Rolex
Du har köpt en italiensk (cosa nostra) maraccas!
Ett fynd helt enkelt! :D
Cool var den i vilket fall!
Som du själv och @BoEtt redan konstaterat, du är numera stolt ägare till en liten schleten supercompressor-dykare med maraccas-komplikation. Med glasputs och lite tur ska det väl gå att få fason på den där! Inget fynd kanske, men en trevlig modell och inte alltför mycket pengar. Det blir en fin sommardykare!
Tack! Vad är maaccas? :)
 
Topp