• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

NMKY

Breitling
Idag blir det en pluggkväll för mig och farfars gamla Omega från tidigt 70-tal. 72 om jag inte minns fel men om någon har bättre koll får de gärna flika in!

Edit: är ny på forumet så jag fick inte till bilden som ni, men det får ni leva med ;)
 

Bilagor

  • 2017-05-22 18.12.00.jpg
    2017-05-22 18.12.00.jpg
    92.6 KB · Visningar: 31

Husse

Patek
IMG_4763.JPG
Sentimental vintage, min gudfars klocka som efter minst 30 år (då han dessvärre gick bort) i gudmors byrå hittat till min handled. Misstänker att den är från 40-50-talet men saknar tyvärr helt kunskap om klockan så om någon vet ngt får man mer än gärna informera. Själv är jag minst sagt fascinerad över hur oerhört väl den håller tiden och hur generös gångreserven är utan att någon gett den en tanke på minst 3 decennier.
Min hälsar!
Detta är min favoritklocka!
Bekväm, håller tiden ruskigt bra och har en röd sekund!:)
image.jpg
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    112.3 KB · Visningar: 4

Husse

Patek
Idag blir det en pluggkväll för mig och farfars gamla Omega från tidigt 70-tal. 72 om jag inte minns fel men om någon har bättre koll får de gärna flika in!

Edit: är ny på forumet så jag fick inte till bilden som ni, men det får ni leva med ;)
Hej på dig!
Välkommen till dårarnas paradis! Det tog ett tag för mig att fatta hur man postar... men det löser dig!
Gillar cosmic, Boetten är verkligen 70-talsporrig! Lite lagom överdriven, men fortfarande smakfullt!
 
Topp