• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

uppkorkat

Cartier
2-Faktor
Lite nytt, VÄLDIGT spontant auktionsutrop.

image.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag tycker det är så jäkla kul att se din entusiasm för den där klockan! Har ju sett den ett antal gånger på Instagram också, och dels är den fruktansvärt snygg och dels är det kul att se hur glad du är för en -med dina mått- ordinär dinka. Jag har sett delar av din samling, och det finns ju en del bitar med mer finansiellt värde än De Villen.
Att du ändå blir så lycklig över denna är ett tecken på äkta klockentusiasm!



Tack så mycket Hasse!

Visst är det kul att man kan bli glad över något som inte behöver kosta klöver, är ju ännu roligare och gör klockan ännu mera speciell när det är så många andra här på forumet som verkar digga och uppskatta designen på den liksom jag själv. Just nu är den en självklar kandidat på armen faktiskt, ger en cool känsla av 70-tal som jag gillar. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så följer den min röda tråd, jag samlar på automatiska klockor oavsett märke, fast jag sticker inte under stolen med att ROLEX är det märke jag brinner mest för. Den är grymt snygg i mina ögon och jag kollar tiden mer än vanligt kan jag lova Haha, och jag tackar åter igen alla för den visade uppskattningen utav klockan.

Mvh Af Sjodahl, Alias Una Vida Loca :cigar:
 

Hardy

Thug
efter att ha läst den här tråden med världens finaste kända 2998,
http://omegaforums.net/threads/my-personal-favorite-in-my-collection-2998-1.12779/

så är jag rätt nöjd med fejkpatinan på tavlan på min rishög

UNfuckinBelievable 2998:



min lite modestare, men å andra sidan - oändligt mer bärbara 2915, löpklocka i regnet in till jobbet idag tex... :)


vafan... är den där tavlan 4 real? känns för bra för att vara sann

heeelt sanslöst skick!! och fullset.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Mumsbitar. Är sugen på en vintage Speedmaster, främst en 69a eller kanske födelseåret 72. Hur bör priserna vara på dessa årgångar? Jag antar att din är äldre än så. Är det någon speciell ref man ska leta efter? Är en "vanlig" pre moon dyrare än en 70a och framåt? Kanske finns det någon bra guide på Klocksnack som jag har missat?
Dom brukar säga att ju äldre desto dyrare. Jag valde mellan en -79 och en -92. Det blev -79. Och den var dyrare...:)
 

Minuteman

Rolex
Riktigt fin urtavla! Är Lagonda svenskt? Herren på gamla klockor hade en fin lagonda kronograf, glömde fråga om ref dock.
Jo, tavlan är cool.
Vad jag förstått är Lagonda ett svenskt importmärke, som främst såldes via postorder back in the days. Det finns säkerligen de som kan bidra med mer/bättre info (ping Ariste )
 

jabla

Sarlacc
Har dåligt samvete för att jag inte uppdaterat här på sistone men upptäcker att min Datejust kommit ikapp verkligheten eller tvärtom, hursomhelst är min slowset 1603 synkad och jag är tankad så nu delar jag med mig med ett wristshot på kvällens klocka. ;)
WP_20140509_009.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Topp