• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Andersml

Audemars
2-Faktor
IMG_8768.JPG
Ojoj vilken goding!

41mm???
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Fick denna blanka sak i förrgår! Den har en roligt inskription på baksidan. Int. Polytronic Match Schweiz 1976.
Det finns ett tydligen ett företag från det klock-landet som sysslar med elektroniska skyttemål för militär/polis/skyttar etc. vid namn Polytronic. Kanske kan klockan vara ett pris/gåva eller liknade vid en skyttetävling 1976?! En skytteklocka med andra ord!
IMG_2871.JPG
IMG_2872.JPG
IMG_2870.JPG

Orano som märke finns det inte mycket om på internet. Lite olika klockor och reklam från 40/50/60-talet är det jag hittar. Märket ska tydligen vara grundat 1918. Verket i min är ett ETA 2783.

IMG_2889.JPG

IMG_2890.JPG
 

Psykel

Patek
Fick denna blanka sak i förrgår! Den har en roligt inskription på baksidan. Int. Polytronic Match Schweiz 1976.
Det finns ett tydligen ett företag från det klock-landet som sysslar med elektroniska skyttemål för militär/polis/skyttar etc. vid namn Polytronic. Kanske kan klockan vara ett pris/gåva eller liknade vid en skyttetävling 1976?! En skytteklocka med andra ord!
IMG_2871.JPG
IMG_2872.JPG
IMG_2870.JPG

Orano som märke finns det inte mycket om på internet. Lite olika klockor och reklam från 40/50/60-talet är det jag hittar. Märket ska tydligen vara grundat 1918. Verket i min är ett ETA 2783.

IMG_2889.JPG

IMG_2890.JPG
Kul! Ser ju nästan ny ut dessutom! Kan inte ha burits många gånger med tanke på intakt krom på baksidan.
 
Topp