• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Spincini

Rolex
2-Faktor
Snöflinga som töar upp mitt hjärta.
20170718_065211-01.jpeg
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Idag kom trisslotten hem :) Ni som inte såg det så vann jag nyligen en auktion på en klocka, där detta var enda bilden jag hade:
IMG_5294.JPG

Eftersom man typ inte ser ngt kändes det som en trisslott helt enkelt :)

Måste säga att jag blev glatt överraskad!
IMG_5330.JPG
IMG_5344.JPG
IMG_5345.JPG
IMG_5343.JPG
IMG_5342.JPG


Den har ett riktigt fint och akarpt case - opolerad måne? En härlig svart/mörkbrun tavla med mycket liv!

Är det någon som kan något om modellen? Jag har tyvärr ingen koll... Är kronan original? (@Aurum ) Visarna är ju en annan nyans än tavlan, är de relumade ngn gång i historien, eller har det bara blivit så?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Idag kom trisslotten hem :) Ni som inte såg det så vann jag nyligen en auktion på en klocka, där detta var enda bilden jag hade:
IMG_5294.JPG

Eftersom man typ inte ser ngt kändes det som en trisslott helt enkelt :)

Måste säga att jag blev glatt överraskad!
IMG_5330.JPG
IMG_5344.JPG
IMG_5345.JPG
IMG_5343.JPG
IMG_5342.JPG


Den har ett riktigt fint och akarpt case - opolerad måne? En härlig svart/mörkbrun tavla med mycket liv!

Är det någon som kan något om modellen? Jag har tyvärr ingen koll... Är kronan original? (@Aurum ) Visarna är ju en annan nyans än tavlan, är de relumade ngn gång i historien, eller har det bara blivit så?
En riktig fullträff! Kan inte dessa så bra så kan inte ge ett kvalificerat uttalande. Men den ser riktigt fin och ärlig ut. Förmodligen opolerad och tycker kronan passar riktigt bra. Om lysmassan i visarna är original eller vet jag inte men den ser fin ut och verkligen inget som man ska röra iaf. I mina ögon ser det ut som en Suverän-ref, men har inte kollat upp det då @tdn-dk ändå sitter på facit!
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Vad kul nyheter :) Jag är lite sugen på att sätta den på typ BoR, eller är det "fel"? Isf, vad tror du om gris för att plocka upp visarna?
 

tdn-dk

Panerai
Idag kom trisslotten hem :) Ni som inte såg det så vann jag nyligen en auktion på en klocka, där detta var enda bilden jag hade:
IMG_5294.JPG

Eftersom man typ inte ser ngt kändes det som en trisslott helt enkelt :)

Måste säga att jag blev glatt överraskad!
IMG_5330.JPG
IMG_5344.JPG
IMG_5345.JPG
IMG_5343.JPG
IMG_5342.JPG


Den har ett riktigt fint och akarpt case - opolerad måne? En härlig svart/mörkbrun tavla med mycket liv!

Är det någon som kan något om modellen? Jag har tyvärr ingen koll... Är kronan original? (@Aurum ) Visarna är ju en annan nyans än tavlan, är de relumade ngn gång i historien, eller har det bara blivit så?

Very nice! Hur ser baksidan ut?
 

juanstman

Cartier
Pledge Member
2-Faktor
Idag kom trisslotten hem :) Ni som inte såg det så vann jag nyligen en auktion på en klocka, där detta var enda bilden jag hade:
IMG_5294.JPG

Eftersom man typ inte ser ngt kändes det som en trisslott helt enkelt :)

Måste säga att jag blev glatt överraskad!
IMG_5330.JPG
IMG_5344.JPG
IMG_5345.JPG
IMG_5343.JPG
IMG_5342.JPG


Den har ett riktigt fint och akarpt case - opolerad måne? En härlig svart/mörkbrun tavla med mycket liv!

Är det någon som kan något om modellen? Jag har tyvärr ingen koll... Är kronan original? (@Aurum ) Visarna är ju en annan nyans än tavlan, är de relumade ngn gång i historien, eller har det bara blivit så?

Klart mysig. Och med skruvboett som grädde på moset! Stort grattis!
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Lyckade få upp den. Av ngn anledning verkar man tagit bort serienummer i verket... Är inte det konstigt?
Man han även på flera ställen ristat/skrivit små sifferkombinationer. De flesta är för små för att utläsa utan lupp, men en av de står det 7205117B (eller B är typ mitt över sista sjuan).
Detta är ju superkul :)
IMG_5349.JPG
IMG_5350.JPG

Tar tacksamt emot all kunskap jag kan få! :)
@tdn-dk @Aurum
 
Senast ändrad:
Topp