• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Vess1an

IG-88
2-Faktor
OMega Speedmatser lädernato.JPG

medium vintage på kontoret
Mvh
Ola G
2000-tal?
 

tdn-dk

Panerai
Idag kom trisslotten hem :) Ni som inte såg det så vann jag nyligen en auktion på en klocka, där detta var enda bilden jag hade:
IMG_5294.JPG

Eftersom man typ inte ser ngt kändes det som en trisslott helt enkelt :)

Måste säga att jag blev glatt överraskad!
IMG_5330.JPG
IMG_5344.JPG
IMG_5345.JPG
IMG_5343.JPG
IMG_5342.JPG


Den har ett riktigt fint och akarpt case - opolerad måne? En härlig svart/mörkbrun tavla med mycket liv!

Är det någon som kan något om modellen? Jag har tyvärr ingen koll... Är kronan original? (@Aurum ) Visarna är ju en annan nyans än tavlan, är de relumade ngn gång i historien, eller har det bara blivit så?

Referencen er 2383 och caliber er 30 T2 PC AM
Tror den er ca. 1946.

Her er info på 2383:
Udklip.JPG


Her kan du sammenligne med Suverän, Läs botten av texten:

2400.JPG
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Referencen er 2383 och caliber er 30 T2 PC AM
Tror den er ca. 1946.

Her er info på 2383:
Udklip.JPG


Her kan du sammenligne med Suverän, Läs botten av texten:

2400.JPG
Tack, vad kul info!! :)
Då är det alltså inte en Suverän(?), men en liknande variant. Dock tycker jag att mitt case är mer likt suveränen i bilderna, men de kom kanske med lite olika caseform båda två?

Som sagt, stort tack för all info! :)
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Vad är det för någon klocka? Ser att det står "made in USSR" vilket är lite roligt med tanke på tavelmotivet.
Tillverkades i samband med Irakkriget (Kuwait 1991) då USA och Ryssarna (CCCP) hade någorlunda samarbete!:) Klockan var inte issued, men användes av trupperna på båda sidorna enligt rykten! Klockan är idag lite kult!
 
Senast ändrad:

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Tillverkades i samband med Irakkriget (Kuwait 1991) då USA och Ryssarna (CCCP) hade någorlunda samarbete!:) Klockan var inte issued, men användes av trupperna på båda sidorna enligt rykten! Klockan är idag lite kult!
Dateringen har jag koll på och det blir bara bättre av att det står Desert shield och inte desert storm som var själva kriget. (så den kan även vara från sent 1990) Hade klockar vart tillverkad efteråt för att mjölka ut något som trots allt var ett väldigt populärt krig så hade de skrivit "storm".

Den ska du vara rädd om, rolig klocka även om den allvarligt talat inte är en direkt snygg klocka ;)
 
Topp