• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Tänker köra genom hela samlingen dag för dag :)

image.jpg
 

Ragge

Cartier
Tackartackar! Sjukt nöjd:) Fick den i måndags och har haft den på mig sen dess.

virrooo, du låter som min fru! Hon tyckte dock att jag var dum som köpte Heuern efsm Yeman inte ser ut att ha haft det lika tufft i livet som Heuern. En Yema är en Yema och en Heuer är en Heuer och det finns fortfarande ett par fack lediga i klocklådan för snygga kronografer.

Det är rätt! Har man ju hört "men du har ju en nästan likadan. Vad ska du med den till?"
Det hanlar om att komplettera, inte ersätta. :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ska kolla hur min BOR-ändlänkar passar först;) Börja bända i bandhornen och riskera att sabba caset har jag varken skills eller nerver till. Tycker det är svårt att se också vilket av bandhornen som är tryckt el om båda tryckts ihop.

Ja, det är lite nervigt att böja bandhorn. Har gjort det själv men man är verkligen på helspänn.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Balder i lite bedagat skick. Men ett fint AS 1130 verk. Första service 1952 sista före mig 1964

Balder före.jpg


Efter lite fix:

Balder efter.jpg


Grattis! Jag tänkte bjuda på den, men glömde av auktionen... :)

Varumärket "Balder" vad gäller klockor registrerades av en Lennart Granberger i Stockholm. Det finns dessvärre inte mycket att hitta om denna Lennart men gissningvis var en han en juvelerare eller urmakare som importerade klockor. (Källa:http://mikrolisk.de/show.php?site=280&suchwort=Granberger&searchWhere=all#sucheMarker)

(Kopierat av Warwian)

Edit: Balder var en av mina första klockor...

https://klocksnack.se/threads/balder-50-tal-17-jewels-incabloc-bilder-mer-info-tack.11614/
 
Topp